18.5 C
București
sâmbătă, 13 aprilie, 2024
Google search engine
StiriLifestyle5 pași în setarea limitelor cu ceilalți

5 pași în setarea limitelor cu ceilalți

Limită =

Punct extrem, margine (a unei suprafețe, a unui obiect etc.).
Punct până la care pot ajunge posibilitățile, facultățile intelectuale, mijloacele etc. cuiva.
Situație excepțională, la extremă, aparent fără ieșire, care impune luarea fără întârziere a unei hotărâri radicale.

Limitele ne ajută, în primul rând, să știm noi cine suntem; ce ne dorim, ce tolerăm, ce intră în zona de intoleranță, etc. Practic ne ajută să avem un cadru în care noi ne simțim bine, în siguranță și în armonie cu noi și cu cei din jurul nostru. Și, împărtășind aceste limite personale sănătoase cu cei din jurul nostru, aceștia ne pot cunoaște mai bine și astfel – ținând cont de limitele fiecăruia – putem să avem relații mai conștiente și mai armonioase.

Cum setăm limite sănătoase în relațiile noastre?

YouTube player

5 pași în setarea limitelor cu ceilalți

1. Fii atent la tine și întreabă-te atunci când accepți să oferi un ajutor atunci când eșți solicitat – îmi doresc să ajut sau îmi doresc ca ceilalți să fie mulțumiți de mine?

Răspunsul la această întrebare te ajută să te clarifici dacă ești cu adevărat dispus să ajuți sau faci acest lucru dintr-o frică și îți încalci astfel limitele personale.

Un prim răspuns la o solicitare, dacă nu poți spune nu deși simți să faci acest lucru – ar fi – am nevoie de puțin timp să mă ascult. În cât timp ai nevoie de răspunsul meu? – astfel îți dai timp să vezi dacă îți dorești sau nu cu adevărat să te implici.

2. Alege să acționezi prin prisma valorilor tale.

Întreabă-te mai des dacă ceea ce eșți dispus/ă să faci este în concordanță cu valorile tale. Cele mai recente studii din domeniul bunăstării vieții recomandă să alegem activitățile în concordanță cu valorile și interesele noastre, pentru a ne maximiza fericirea.

3. Învață să spui NU!

Un nu clar nu doar că te eliberează pe tine din a face ceva ce nu îți doreșți, dar îi ajută și pe ceilalți să caute o altă soluție. Întotdeauna un nu clar este mai bine-primit decât amânările sau promisiunile fără termen.

4. Conștientizează că oricât de bun sau bună ai vrea să fii, nu poți să mulțumești pe toată lumea sau să fii pe placul tuturor.

Pentru că fiecare reacționează în funcție de ce este în interiorul lui.

5. Comunică despre tot ceea ce nu-ți face plăcere!

De la cele mai mărunte lucruri  – prefer să beau cafeaua în ceașcă mare, până la lucurile pe care nu le tolerezi în relații. Astfel cei din jurul tău vor știi ce îți place și ce nu, iar șansele de a fi nu pus în situații neplăcute cresc consierabil.

Voi reușiți să puneți limite sănătoase în relațiile voastre?

Sau, mai bine zis, voi vă cunoașteți limitele personale?

Afla și…

Caracteristicile unei persoane care nu pune limite

3 motive pentru care nu te bucuri de viață

5 semnale de alarmă care indică nevoia de control

Ce este empatia și cum o putem dezvolta?

RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments