24.9 C
București
luni, 9 septembrie, 2024
spot_img
DiverseAnul acesta vom fi cheltuit mai mulți bani pe cadouri, ca în...

Anul acesta vom fi cheltuit mai mulți bani pe cadouri, ca în 2022

Cheltuielile de sărbători vor depăși nivelurile pre-pandemice pentru prima dată anul acesta, comparativ cu anii precedenți, în principal 2019 și 2022.

Astfel, conform previziunilor unui studiu de specialitate realizat de către cei de la Deloitte,  se va înregistra o creștere de 10% comparativ cu 2019 și de 14% față de 2022. Iar asta în condițiile în care 72% dintre consumatori se așteaptă să întâlnească la rafturi prețuri mai mari pentru produsele din categoriile alimente și băuturi (86%), îmbrăcăminte și accesorii (82%), electronice (80%), articole pentru casă (72%), jucării (71%) și îngrijire personală (70%).

În același timp, 56% dintre comercianți iau în calcul majorări ale prețurilor de sub 10%, iar 74% dintre ei mizează pe o creștere a vânzărilor de sărbători.

Studiul Deloitte mai arată că bugetul mediu alocat de consumatori a fost suplimentat la peste 1.600 de dolari americani, în contextul majorării inflației peste tot în lume.

Raluca Bâldea, reprezentantul unei companii expertă în efectuarea studiilor de specialitate privind tendințele de consum

„Cel mai recent Eurobarometru arată că majoritatea cetățenilor statelor membre UE au resimțit o scădere a nivelului de trai, indicând însă și o ușoară revenire a optimismului pe fondul scăderii inflației la nivelul UE de la 10,9% în 2022 la 4,9% în septembrie 2023. Din păcate, România se remarcă prin a doua cea mai mare rată anuală a inflației dintre statele membre, de 9,2% în septembrie, lună în care, conform INS, au continuat să crească prețurile atât pentru mărfurile alimentare și nealimentare, cât și pentru servicii. De altfel, și studiul Deloitte sugerează că nivelul cheltuielilor pentru cumpărăturile de sărbători a crescut în principal pe fondul creșterii prețurilor, aspect care este de așteptat să se reflecte și în obiceiurile de consum ale românilor”, a precizat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România.

Pe de altă parte, e de așteptat ca nivelul cumpărăturilor online să rămână la finele lui 2023 la nivelul atins în 2022, în timp ce magazinele fizice revin tot mai mult în preferințele consumatorilor. Astfel, 63% dintre respondenți plănuiesc să facă achiziții online, 37% vor opta pentru cumpărături offline, iar 28% vor achiziționa lucrurile dorite online, însă vor ridica produsul din magazinul fizic.

Studiul Deloitte mai subliniază și amănuntul conform căruia 75% dintre respondenți sunt tentați să cumpere cadouri pentru sine, dar în cazul în care bugetul nu le va permite acest lucru, 53% afirmă că vor prioritiza cadourile pentru ceilalți în detrimentul propriei persoane.

Vasile Trofim
Vasile Trofimhttp://canal33.ro
Vasile Trofim a intrat in presa la scurt timp după 1992. A început mai întâi ca fotoreporter-colaborator la Evenimentul zilei, in vremea în care director era Ion Cristoiu, a contribuit la cresterea săptămânalului „Expres Magazin” si a ziarului bucureștean „Ora”. Prins in tumultul vieții economice a ultimilor ani a scris pentru publicația online revista-patronatelor.ro. Se declară un fan necondiționat al stilului jurnalistic promovat de regretata Jeana Gheorghiu, a cărui școală de specialitate a și urmat-o dealtfel.
RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments

LIVE