9.6 C
București
vineri, 1 martie, 2024
Google search engine
StiriInternAstăzi încep lucrările la Magistrala 6 a metroului bucureștean, Gara de Nord-Aeroportul...

Astăzi încep lucrările la Magistrala 6 a metroului bucureștean, Gara de Nord-Aeroportul Otopeni!

Magistrala 6 a metroului bucureștean va avea o lungime de 14,2 km și 12 stații de metrou. Este prevăzut ca lucrările la structuri, tuneluri și stații să aibă un termen de proiectare de 12 luni și 36 de luni pentru execuție. Urmează apoi semnarea altor contracte pentru realizarea instalațiilor, finisajelor și achiziția de rame noi.

Așa arată una dintre stațiile de metrou realizate de către constructorii din Turcia. Sursă foto: alarko.com.tr

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a semnat, miercuri, 13 decembrie,  autorizaţia de construire necesară pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de structură de rezistenţă la lotul 1.1, respectiv 1 Mai – Tokyo, din cadrul obiectivului ce va asigura legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă, prin intermediul Magistralei 6 „1 Mai – Otopeni”, transmite MTI într-un comunicat preluat de Agerpres.

Lucrările, ce vor demara chiar astăzi, vor fi executate de către Asocierea în participaţiune Alsim Alarko – Makyol, constructorul desemnat de Metrorex și vor viza strict proiectarea şi execuţia lucrărilor de structură de rezistenţă la secţiunea de sud a M6.

„Suntem pregătiţi să demarăm lucrările la noua Magistrală 6, pentru execuţia lucrărilor de structură de rezistenţă pentru Lotul 1.1: 1 Mai – Tokyo. Pentru început, prezenţa şantierului se va face simţită la suprafaţă, iar noi vom face tot posibilul ca disconfortul inerent creat de lucrări să fie resimţit la minim de participanţii la trafic şi de cei din vecinătatea şantierului. După pregătirea terenului de lucru şi implementarea organizării de şantier, vor începe lucrările în subteran. TBM-urile vor începe excavările, de la staţia Tokyo, Aeroport Băneasa, Gara Băneasa”, a declarat reprezentantul unuia dintre constructori, Ertugrul Aydin.

Magistrala M6 de metrou va avea un traseu de 14,2 km de cale dublă, pe care vor circula 12 trenuri noi, moderne şi va cuprinde 12 staţii.

Valoarea totală a contractului de finanţare pentru Magistrala 6 este de 6.330.126.868,43 lei, din care valoarea totală a cofinanţării UE este de 2.360.297.240,00 lei, fiind acordată din Fondul de Coeziune prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020, au precizat cei de la Metrorex.

Ministrul Sorin Grindeanu i-a cerut scuze Excelenței Sale Kisaburo Ishii, ambasadorul Japoniei în România, pentru neutilizarea creditului acordat de Banca Japoniei. Sursa foto: gov.ro

Tipic românesc, un credit de aproximativ 300 de milioane de euro, acordat de Banca Japoniei special pentru acest proiect a stat nefolosit mai bine de un deceniu, factorii de decizie de la București fiind aproape de a renunța la construcția acestei magistrale, pe motiv că există deja o legătură rapidă între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni, prin intermediul trenurilor de suprafață ale CFR.

,,Trebuie spus că, deși a beneficiat de finanțare japoneză proiectul a fost blocat un an de către un fost ministru (Cătălin Drulă,nota red.) și l-a scos, aproape l-a anulat. El a oprit proiectul. La prima întâlnire mi-am cerut scuze Ambasadorului Japoniei… E un proiect important…Aeroportul Otopeni va arăta ca un aeroport european”, declara recent ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Mai trebuie menționat și că actualele contracte pentru secțiunile 1 Mai-Băneasa-Otopeni sunt doar pentru tuneluri și structura stațiilor, nu și pentru instalații, finisaje și rame noi.

Gusti Constantin
Gusti Constantinhttp://canal33.ro
A debutat in presa scrisa in ianuarie 1994, fiind angajat prin concurs la Jurnalul National. A fost colaborator la mai multe agentii de stiri, dar si la posturi de radio. Din 1996 a prins gustul pentru stirile de televiziune, lucrand in redactia PRO TV si, ulterior, in cea a TVR. Nu a renuntat insa niciodata la pasiunea pentru presa scrisa, fiind reporter la cotidiene precum Ziua, Gardianul, sau Puterea. In 2010 a conceput si condus saptamanalul Concret.
RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments