Edilii din București și Ilfov și-au propus ca până în anul 2030 să revoluționeze transportul public din cea mai aglomerată zonă metropolitană a țării. Din păcate, în buna tradiție dâmbovițeană, totul rămâne la stadiul de plan și abia acum Primăria Capitalei a conceput un chestionar prin care îi invită pe plătitorii de taxe și impozite să își dea cu părerea despre ce și cum ar trebui făcut.
Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) anunță, printr-un comunicat, inițiativa Primăriei Capitalei de a actualiza Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al Regiunii București – Ilfov (PMUD), “prin care se stabilesc direcțiile clare de acțiune pe care va trebui să se concentreze dezvoltarea sistemului de transport din București și județul Ilfov în următorii ani”.
În acest sens, cetățenii și agenții economici care au rezidența în zona metropolitană București-Ilfov sunt îndemnați să completeze un chestionar ce urmează a fi trimis anonim, pentru a nu exista bănuiala că sunt folosite date cu caracter personal în alte scopuri. Pentru cei interesați, detalii la adresa www.tpbi.ro/pmud.
Conform celor de la TPBI, obiectivele principale ale PMUD sunt: “îmbunătățirea eficientei serviciilor și infrastructurii de transport; reducerea nevoii de a folosi mijloace de transport motorizat, reducerea impactului asupra mediului și reducerea consumului de energie pentru activitățile de transport; asigurarea unui nivel optim de accesibilitate în cadrul localității și în cadrul zonei periurbane; asigurarea unui mediu sigur pentru populație; asigurarea accesibilității tuturor categoriilor de persoane (inclusiv pentru persoane cu dizabilități) la serviciile și infrastructura de transport”.
Ambițiile sunt fără număr: Până în anul 2030 ar trebui să existe123 km. de linii noi de metrou, 259 de km. de linii modernizate de tramvai, 250 de autobuze ecologice noi și 490 de km. de piste pentru biciclete. Bucureștenii și locuitorii din Ilfov pot vedea cu ochiul liber cam ce s-a realizat până acum din toate aceste promisiuni care apar în spațiul public odată la patru ani.
Pe pagina de internet a TPBI se regăsește, însă și explicația hei-rupismului edilitar spre sfârșit de mandat: „este un plan cu investiții de 7 miliarde de euro, dintre care 3,5 miliarde de euro vor fi investiți în extinderea şi modernizarea metroului (bani proveniți în principal de la bugetul de stat și din fonduri europene), iar restul pentru proiectele dezvoltate de autoritățile locale pentru transportul public de suprafață, managementul traficului, infrastructura de biciclete etc”.
Deocamdată, atunci când vrei să treci din București în Ilfov, sau invers, stai cu orele la barieră, fie în zona șoselei Petricani, sau a șoselei Andronache, unde se putea construi de foarte mult timp câte un pasaj supra sau subteran, așa cum s-a făcut, cu greu, în zona Prelungirea Ghencea-Domnești, sau către comuna Berceni.