14.3 C
București
vineri, 24 mai, 2024
Google search engine
Mai MulteDezvoltare personalaCum să depășești momentele grele și să îți redobândești bucuria

Cum să depășești momentele grele și să îți redobândești bucuria

Viața este o călătorie complexă și fascinantă, plină de aspecte atât pozitive, cât și mai puțin bune. În ciuda provocărilor și obstacolelor cu care ne confruntăm, este important să ne amintim că aceasta este un dar prețios. Fiecare zi reprezintă o oportunitate de a experimenta bucuria și de a ne conecta la frumusețea din jurul nostru.

Schimbarea perspectivei din care privim lucrurile

Uneori, poate fi dificil să găsim bucurie în mijlocul momentelor grele, dar este posibil să redobândim această bucurie chiar și în ciuda obstacolelor care ne apar în cale. Un prim pas este să ne schimbăm perspectiva și să înțelegem că viața este un amalgam de experiențe, atât plăcute, cât și neplăcute. Acceptarea ideii că nu putem controla întotdeauna ceea ce ni se întâmplă, dar că putem controla modul în care reacționăm și putem înțelege aceste evenimente, ne va ajuta să găsim sens și speranță chiar și în mijlocul adversității.

Nu îți pierde speranța

Speranța diferă de optimism și se diferențiază de alte emoții pozitive, potrivit cercetătorului Chan Hellman, PhD, coautor al cărții “Hope Rising: How the Science of Hope Can Change Your Life”.

“În timp ce optimismul reprezintă credința că viitorul va fi mai bun decât azi, speranța merge un pas important mai departe. Este credința că mâine va fi mai bun decât azi și ai puterea de a face ca asta să se întâmple.”

Într-adevăr, departe de a fi pasivă, speranța ne ajută nu doar să ne imaginăm un viitor mai luminos, ci să-l și aducem în prezent cu intențiile și cu acțiunile noastre. Aceasta ne ajută să ne stabilim obiective, să prosperăm în viață și să ne revenim după cele mai mari înfrângeri, inclusiv traume și boli.

La început, licărirea speranței poate fi mică, dar ea poate crește exponențial în timp, confirmă Denise Larsen, PhD, director al Centrului de Studii asupra Speranței – singurul centru de cercetare dedicat studiului speranței în viața de zi cu zi – de la Universitatea Alberta.

“În cercetarea noastră, le cerem oamenilor să găsească cel mai mic lucru care le aprinde speranța – fie că este vorba de o floare din grădină sau o fotografie cu nepotul. Aici începe speranța, deoarece ne face să gândim la un viitor în care dorim să participăm și să-l ajutăm să se contureze”.

Setează-ți obiective mici și realizabile

Un pas important în cultivarea speranței este să-ți stabilești obiective mici și realizabile, pe care să le poți îndeplini treptat. Când îți propui să realizezi lucruri mici, crește încrederea în abilitățile noastre și speranța într-un viitor mai bun.

Începe cu obiective mici pe care să le poți atinge într-un interval scurt de timp și apoi avansează treptat către obiective mai mari. Fiecare pas realizat cu succes îți va întări speranța și te va motiva să mergi mai departe.

bucuria

Renunță la gândirea critică și la gânduri negative

Atunci când ne găsim în situații dificile, este util să ne asigurăm că nu complicăm și mai tare lucrurile prin adăugarea unor gânduri distorsionate și negative. Observă când ai astfel de gânduri, cum ar fi: “Eu sunt singurul care trece prin asta” sau “Asta este vina mea”.

Astfel de gânduri contribuie la sentimentul de izolare și te fac să simți că eșecul este permanent. În schimb, întoarce-te la ceea ce se întâmplă în realitate chiar acum, respirând adânc și întrebându-te ce simți în corpul tău. Conectează-te la momentul prezent și pune gândurile pe pauză, și astfel vei reușii să obții o perspectivă mai obiectivă asupra dificultăților pe care le întâmpini și vei avea mai multă claritate să găsești soluții.

Cultivă recunoștința

Recunoștința este un ingredient puternic al speranței, susține dr. Hellman. Atunci când ne concentrăm asupra lucrurilor pentru care suntem recunoscători, ne reamintim de cele mai mici bucurii și succese din viața noastră, ceea ce ne poate stimula încrederea într-un viitor mai bun. Încearcă să-ți ții un jurnal în care să notezi zilnic lucruri pentru care ești recunoscător. Aceasta poate fi o modalitate simplă și eficientă de a-ți antrena mintea să caute aspectele pozitive ale vieții tale și să-ți amplifice speranța.

Înconjoară-te de susținători

Nu subestima puterea sprijinului social în cultivarea speranței. Conectarea cu oameni care îți oferă încredere, încurajare și suport emoțional poate face o diferență semnificativă în capacitatea ta de a menține speranța în momentele dificile. Caută o comunitate sau un grup de sprijin care împărtășește valorile și interesele tale și care îți oferă un mediu sigur și susținător în care să-ți exprimi speranțele și temerile.

Învață din experiențele trecute

Reflectarea asupra experiențelor trecute și învățarea din ele poate consolida speranța în viitor. Analizează momentele dificile pe care le-ai depășit în trecut și găsește resursele și strategiile pe care le-ai folosit pentru a face față. Aceste amintiri pozitive te pot inspira și încuraja în fața noilor provocări și îți pot oferi încredere în abilitatea ta de a depăși obstacolele.

Simona Stănoi
Simona Stănoi
Absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, Simona Stănoi este jurnalist de presă scrisă și televiziune. A scris în revistele Click!sănătate, Click!pentrufemei, Click!poftăbună, GoldMagazine.ro, a fost reporter al emisiunii Exclusiv Vip și redactor colaborator pentru interviuri publicate în cartea: „Culorile sunetelor“, editura RAO precum si jurnalist de televiziune in productii ale Antenei 1.
RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments