Prima linie ferată din România modernă, cea care lega Capitala de Giurgiu în vremea principelui Carol I, va redeveni operațională la începutul lunii iunie. Cea dintâi călătorie cu trenul pe pământul României, cea între București și Giurgiu, permitea în decembrie 1868 parcurgerea a 67 de kilometri în puțin peste o oră, viteza trenului fiind în a doua jumătate a secolului al XIX-lea de 60 de kilometri la oră.
După o întrerupere de circa două decenii, transportul pe calea ferată între București și Giurgiu va fi reluat. Jurnaliștii de la Revista Club Feroviar anunță că cel mai probabil circulația pe această linie ferată va fi reluată la începutul lunii iunie, cu puțin înainte de alegerile locale și europarlamentare din 9 iunie.
Traseul a inclus refacerea unor poduri, ca cel de la Gădiștea sau Sabar I și II, dar și a unor gări.
În halta Comana a fost ridicată o nouă gară, care, potrivit celor de la Clubul Feroviar aceasta arată astăzi ca o eurogară.
Clădirea veche a gării Comana-Grădiștea a fost demolată și construită una nouă, cu toate facilitățile demne de un transport feroviar european modern, ce se traduce prin trei linii și două peroane a câte 300 de metri fiecare, tabele electronice ce vor afișa circulația trenurilor de călători și sisteme de informare audio a pasagerilor.
În plus, linia de cale ferată București-Giurgiu este electrificată.