Patru din zece români iau în considerare și impactul asupra mediului atunci când cumpără diferite produse și servicii.
Cel puțin așa reiese din cel mai recent sondaj realizat de cei de la Mkor pe tema portretului consumatorului etic din prezent.
Potrivit sursei citate, consumatorul etic are o abordare integrată când decide ce produse și servicii să cumpere. Pe lângă grija față de mediu, acesta alege produsele, brandurile și retailerii care promovează valori precum echitatea, solidaritatea și respectul pentru ceilalți.
Altfel spus, consumatorul etic este mai degrabă femeie din mediul urban, face parte din Generația Millenials, adică cu vârste între 30 și 45 de ani, cu copii minori și venituri medii sau mici și care a absolvit studii superioare.
70% dintre cei care se încadrează în acest portret al consumatorului etic încearcă să evite risipa de alimente. Consumatorul etic este de 1.5 ori mai conștient decât cel non-etic de impactul obiceiurilor alimentare asupra mediului și caută să cumpere doar cât are nevoie. Unii dintre respondenți aleg să cumpere produse aproape de termenul de expirare.
Asta în timp ce 64% dintre consumatorii de acest fel preferă să recicleze. Colectarea separată a deșeurilor este parte din rutina zilnică pentru consumatorii etici. Aceștia aleg produse eficiente energetic din grija față de mediu și pentru că înțeleg că investiția inițială poate fi compensată de economiile de costuri pe termen lung.
În aceste condiții, nu e de mirare că 55% dintre aceștia folosesc sacoșe textile și refolosesc recipientele de plastic.
Pe de altă parte, 49% din rândurile acestora merg pe jos sau cu bicicleta/ trotineta. Aproape jumătate dintre consumatorii etici aleg alternative la transportul auto, de 2 ori mai mulți față de cei puțin interesați de sustenabilitate.
În sfârșit, tot conform aceluiași sondaj, 39% recondiționează sau repară obiecte. Repararea bunurilor este o practică răspândită mai ales în rândul bărbațilorcare fac parte din această categorie. Femeile pe de altă parte apelează mai mult la alternative second-hand. Serviciile de partajare a produselor prin închiriere sau împrumut rămân deocamdată o nișă pentru consumatori, indiferent de preocupările etice.