Chiar dacă Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor le-a acceptat majoritatea revendicărilor, taximetriștii din toată țara continuă protestele, în centrul Capitalei. Astfel, Asociația Națională a Patronatului Operatorilor de Transport în Regim de Taxi (ANPOTRT) reprezentativă la nivel național în domeniul taximetriei, a organizat miercuri, 13 martie, un nou protest în Piața Constituției.
Peste o mie de taxiuri au încăput astăzi cu greu în perimetrul destul de generos al pieței din fața clădirii Parlamentului, majoritatea mașinilor de taxi venind de la Timișoara, Ploiești, Pitești, Iași, ori Craiova, orașe în care activitatea de ridesharing i-a lăsat pe taximetriști fără clienți.
Taximetriștii vor ca Guvernul să grăbească adoptarea Ordonanței de Urgență care aduce noi reglementări în domeniul transportului alternativ de persoane (UBER și Bolt), dar reclamă și absența din textul proiectului de OUG a unei prevederi pe care ei o consideră esențială. Este vorba despre limitarea numărului de copii conforme eliberate pentru cei care practică „taximetria alternativă”, la paritate cu numărul de licențe eliberate pentru taxiuri: 4 licențe la mia de locuitori ai localităților unde urmează a se desfășura activitatea.
Întrebat de reporterul canal33.ro care sunt revendicările, ținând cont de faptul că în proiectul de Ordonanță de Urgență conceput la ministerul Transporturilor sunt acceptate majoritatea solicitărilor formulate de taximetriști, Ioan Pugna, unul dintre liderii protestatarilor aflați în Piața Constituției a declarat: „Una singură! Una singură care o să o punem la dezbatere, când o să se dezbată proiectul de Ordonanță și anume limitarea (numărului de copii conforme pentru șoferii care efectuează transport alternativ, nota red.), care este vitală pentru supraviețuirea serviciului de taximetrie, la fel cum este acceptată și agreată de către dezvoltatorii de ridesharing, pentru că deja avem semnale de pe grupurile celor fac acest tip de serviciu că și ei își doresc limitarea. Pentru că, ce să vezi, odată cu predibilictatea în domeniu crește calitatea serviciului și un potențial investitor vine și investește în flotă auto, în parc auto, dacă există predibilictate. Predibilictatea apare în momentul în care este limitat numărul ( de copii conforme, nota red.), pe aceleași criterii ca și serviciul de taximetrie”.
Întrebat dacă adoptarea OUG ar duce la dispariția Bolt și UBER de pe piață, Pugna a spus următoarele: „Dacă acesta este narativul lor, conform căruia apar 50.000 de șomeri dacă Ordonanța este adoptată în actuala formă, ei spun că își închid prăvălia (șoferii de ridesharing, nota red.) , înseamnă că teoria noastră conform căreia acest model de business nu poate funcționa decât dacă se ajustează fiscal și se dă de pământ cu flotele, înseamnă că am avut dreptate și nu fac nimic altceva decât să ne confirme teza noastră conform căreia se fură. Și se fură mult!”.
Taximetriștii, chiar și cei veniți din țară, au anunțat că nu vor pleca din Piața Constituției până când nu vor vedea că a fost adoptată OUG referitoare la transportul alternativ. De altfel, asociația organizatoare, ANPOTRT a anunțat că are aprobare pentru a protesta până în data de 20 martie, adică încă o săptămână.