Românii sunt mai cumpătați în așteptarea sărbătorilor de iarnă din acest an, drept care vor cheltui cu 12% mai puțin decât anul trecut pe mâncare, cadouri și decorațiuni.
Cel puțin așa rezultă din studiul anual derulat de Reveal Marketing Research în preajma sărbătorilor, unul care-și propune să obțină o imagine detaliată a modului în care evoluează planurile românilor pentru sărbătorile de iarnă de la an la an.
Anul acesta, românii își vor petrece în cea mai mare proporție Crăciunul acasă, 56%, sau în vizită la cei dragi, 39%.
Ajungând la acest capitol să precizăm că într-o măsură semnificativ mai mare sunt atrași de această variantă cei cu vârsta cuprinsă între 45-55 ani, care totalizează 46%. Pe de altă parte, se poate observa din studiu că vizitele în afara localității de reședință sunt preferate în mai mare măsură de tinerii cu vârste între 18-24 ani, al căror procent declarat atras de perspectivă, 18%, e peste cel al altor categorii de vârstă.
32% din bugetul alocat sărbătorilor de iarnă se va cheltui pe mâncare și băuturi, 28% pe cadouri și 11% pe decorațiuni și atmosferă festivă.
Potrivit aceluiași studiu, 4 din 10 români au cumpărat cadourile de Crăciun în avans sau au plasat comenzi online pentru a profita de reduceri și a evita aglomerația din magazine, dar sentimentul de entuziasm resimțit de români în apropierea sărbătorilor a scăzut de la 17%, în 2022, la 6%, în 2023.
Să reținem și amănuntul conform căruia bugetul alocat pentru sărbătorile de Crăciun din 2023 va fi similar – 50% sau mai mic – 38%, comparativ cu cel de anul trecut. Doar un procent de 12% menționează un buget mai mare, în măsură semnificativ mai mare în cazul celor cu vârste cuprinse între 44-55 ani (25%).
Una peste alta, rezultatele studiului Reveal Marketing Research indică și faptul că anul acesta românii au mai multe sentimente pozitive în așteptarea sărbătorilor, 73%, comparativ cu 64%, procentul de anul trecut.
Pe de altă parte, gândurile negative nu îi părăsesc pe conaționali, 22% dintre români declarându-se afectați în acest an. Indiferența, 7%, și tristețea sau stresul, tot 7%, sunt cel mai des menționate de către cei intervievați.