0.4 C
București
sâmbătă, 18 ianuarie, 2025
spot_img
Diverse2024 va aduce în lume o scădere nesemnificativă a numărului de înmatriculări...

2024 va aduce în lume o scădere nesemnificativă a numărului de înmatriculări auto

- Advertisement -

Analiștii prognozează pentru acest an o scădere a numărului de înmatriculări auto la 1.9% ca urmare a diminuării cheltuielilor de consum, în special în China și Europa, și a unei creșteri economice globale sub nivelul așteptărilor.

Înmatriculările de autoturisme noi au înregistrat o redresare semnificativă anul trecut, pe măsură ce întreruperile lanțului de aprovizionare cauzate de criza Covid s-au atenuat, iar cererea stagnată a fost deblocată. În plus, avansul economic, a determinat o creștere a vânzărilor pentru vehiculele electrice.

Astfel, numărul total de înmatriculări auto la nivel mondial a crescut cu +11,3%, ajungând la aproape 88 de milioane, sub nivelul de dinaintea pandemiei. Cele mai mari trei piețe auto, China, SUA și Europa, au înregistrat creșteri cu +11,9%, +12,5% și, respectiv, +17,2% în 2023.

Pe de altă parte, tensiunile geopolitice ar putea, de asemenea, să afecteze cererea globală prin aplicarea unor tarife mai ridicate. Cu toate acestea, vehiculele electrice rămân într-o poziție relativ avantajoasă, în ciuda efectelor adverse majore.

Conform previziunilor Allianz Trade, vânzările de autoturisme electrice noi vor depăși 18 milioane (+32,8% an/an) în 2024, Europa ocupând în acest inedit clasament primul loc (+41,2%). În ceea ce privește producția, se anticipează o scădere a marjelor brute și a profitului la 18,7% (-28pps).

Astfel, anul acesta, producătorii de automobile își vor diversifica investițiile și vor rămâne agili în fața schimbărilor. Industria este pregătită să asiste la o creștere a colaborării intraregionale între producătorii de automobile și părțile interesate din întregul lanț de aprovizionare pentru a obține un avantaj în această reorganizare.

„Scăderile semnalate în luna martie și la nivelul primului trimestru din acest an, atât pentru autoturismele electrice, cât și per total, ar putea pune în pericol estimările de creștere a vânzărilor de mașini noi pe tot parcursul acestui an. Astfel, așteptările inițiale de creștere, cu peste 20% a numărului de vânzări de mașini < full electrice > s-ar putea confrunta cu o surpriză neplăcută în 2024 dacă ținem cont de mai mulți factori. Pe lângă consumul temperat în condiții de inflație și dobânzi ridicate, intervin și alți factori cu impact major precum reducerea subvențiilor pentru autoturismele electrice și lipsa infrastructurii de încărcare. Privind în perspectivă, dincolo de volatilitatea la nivel de trimestru sau an, vânzările de mașini electrice și industria auto locală în general ar putea avansa într-un ritm lent în următorii ani în lipsa unei strategii de dezvoltare pentru acest domeniu. Producția de mașini electrice depinde de disponibilitatea bateriilor, a software-ului și a electronicii aferente – elemente definitorii în costul producției”, afirmă Mihai Chipirliu, CFA – Risk Director, Allianz Trade.

Mihai Chipirliu, CFA – Risk Director, Allianz Trade

Același Mihai Chipirliu mai spune că atragerea investițiilor în construirea fabricilor de baterii este departe de a se fi încheiat și că aceasta nu trebuie legată doar de disponibilitatea redusă a resursei de litiu, în condițiile apariției unor noi tehnologii.

„Un efort susținut din partea statului, de captare a interesului potențialilor investitori pentru dezvoltarea unor astfel de tehnologii, ar asigura sustenabilitatea industriei locale pentru următorii ani”, a declarat Mihai Chipirliu, CFA – Risk Director, Allianz Trade.

- Advertisement -
Vasile Trofim
Vasile Trofimhttp://canal33.ro
Vasile Trofim a intrat in presa la scurt timp după 1992. A început mai întâi ca fotoreporter-colaborator la Evenimentul zilei, in vremea în care director era Ion Cristoiu, a contribuit la cresterea săptămânalului „Expres Magazin” si a ziarului bucureștean „Ora”. Prins in tumultul vieții economice a ultimilor ani a scris pentru publicația online revista-patronatelor.ro. Se declară un fan necondiționat al stilului jurnalistic promovat de regretata Jeana Gheorghiu, a cărui școală de specialitate a și urmat-o dealtfel.
RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

- Advertisment -

Recent Comments

LIVE