18.9 C
București
joi, 12 septembrie, 2024
spot_img
StiriInternAvalanșă de sesizări la ANCOM din partea utilizatorilor de cartele prepay care...

Avalanșă de sesizări la ANCOM din partea utilizatorilor de cartele prepay care și-au pierdut numerele de telefon

ANCOM primește frecvent reclamații de la utilizatorii de cartele preplătite, legate în special de pierderea numarului de telefon din cauza nerespectării termenelor de reîncărcare prevăzute de furnizori. În acest context, reprezentanții autorității de reglementare în comunicații vin cu câteva sfaturi și  recomandări pentru utilizarea în condiții optime a serviciilor de telefonie și internet prin intermediul cartelelor preplătite.

Cartelele preplătite oferă avantajul unui control mai riguros al consumului de voce și date și, implicit, al costurilor asociate utilizării acestora. De asemenea, ofertele sunt mai dinamice și utilizatorii pot opta cu usurință pentru ofertele adaptate nevoilor lor de consum. Totuși, cei care aleg acest tip de servicii trebuie să aibă în vedere reîncărcarea periodică a cartelei și, eventual, activarea unei opțiuni cu beneficii suplimentare.

Este important de știut că metodele de reîncărcare a cartelelor preplătite, perioada de valabilitate/de grație a cartelei sau condițiile de activare și reactivare a opțiunilor sau planurilor tarifare sunt stabilite de fiecare furnizor, în funcție de politica sa comercială. Legislația din domeniul comunicațiilor electronice nu stabilește condiții concrete pentru furnizarea serviciilor de comunicații electronice prin intermediul cartelelor preplătite și nici nu abilitează ANCOM să intervină în modul în care furnizorii își stabilesc ofertele comerciale.

De regulă, după expirarea perioadei de valabilitate a creditului/opțiunii, furnizorii pot oferi o perioada de grație, care începe în ziua următoare expirării perioadei de valabilitate și pe parcursul căreia utilizatorul poate fi apelat și poate apela doar anumite numere gratuite. În situația în care utilizatorul nu efectuează o reîncărcare înainte de expirarea perioadei de grație, accesul la servicii este complet restricționat, iar cartela nu mai poate fi utilizată. În această situație, numărul de telefon poate fi alocat altui abonat, dar cu respectarea perioadei „de carantină” de 60 de zile, potrivit legii.

Utilizatorii sunt sfătuiți ca înainte de utilizarea unei cartele preplătite să verifice următoarele: planurile tarifare oferite de furnizor, precum și promoțiile valabile; termenul de valabilitate a fiecărei opțiuni; modalitățile de reînnoire a cartelei; termenul de activare/reactivare a unei extraopțiuni; perioada de grație, care variază în funcție de furnizor și ofertele disponibile.

În cazul în care întâmpină probleme la folosirea cartelelor preplătite utilizatorii trebuie să se adreseze în primul rând furnizorilor. Dacă termenii și conditiile generale pentru utilizarea serviciilor preplătite nu conțin informații esențiale, sau dacă acestea sunt neclare, utilizatorii se pot adresa ANCOM  accesând https://infocentru.ancom.ro/contact/sesizeaza-ancom/formular-petitii-online/. Nerespectarea de către furnizori a termenilor și condițiilor proprii poate fi semnalată de consumatori și către Autoritatea Natională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).

Gusti Constantin
Gusti Constantinhttp://canal33.ro
A debutat in presa scrisa in ianuarie 1994, fiind angajat prin concurs la Jurnalul National. A fost colaborator la mai multe agentii de stiri, dar si la posturi de radio. Din 1996 a prins gustul pentru stirile de televiziune, lucrand in redactia PRO TV si, ulterior, in cea a TVR. Nu a renuntat insa niciodata la pasiunea pentru presa scrisa, fiind reporter la cotidiene precum Ziua, Gardianul, sau Puterea. In 2010 a conceput si condus saptamanalul Concret.
RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments

LIVE