Dezvăluire incredibilă a sindicaliștilor de la Europol! Poliția Capitalei este nevoită să limiteze drastic cantitatea de carburant alocată mașinilor de serviciu. Atât de drastic încât polițiștii bucureșteni vor face jogging pentru a-i prinde pe infractori, sau vor alerga suta de metri mai repede decât Usain Bolt, dacă trebuie să oprească în trafic șoferii contravenienți.

Autospecialele Poliției Capitalei se află în pericol de a face „pana prostului”, dar nu din vina agenților. Direcția Generală de Poliție a Municipiului București (DGPMB) a limitat consumul de carburant pentru autospecialele de la Ordine Publică la numai 4,33 litri pentru 24 de ore, adică 1,44 litri pentru un schimb de opt ore, dezvăluie sindicaliștii de la Europol.
„Tu câți kilometri ai putea face în 24 de ore cu 4 litri de benzină?
Aceasta este cea mai nouă problemă de matematică primită de agenții de ordine publică din cadrul Poliției Capitalei. Practic, patrularea cu autospecialele se va face mai mult pe vaporii celor 4 litri puși la dispoziție pentru 24 de ore.
Sigur, fără pretenția că ne place matematica, dacă împărțim cei 4,33 litri la 3 schimburi de câte 8 ore, obținem incredibila „normă” de 1,44 litri pentru fiecare autospecială — adică o „autonomie” de aproximativ 19 km, luând în calcul un consum mediu de 7,5%.
În afară de acest aspect, conducerea IGPR ne acuză că difuzăm informații „false” și că inducem cetățenii în eroare atunci când vorbim despre problemele instituționale. Ei de fapt nu neagă existența problemei cunoscute de mii de polițiști, ci au o problemă cu faptul că ea a “transpirat” în afara instituției.
Culmea este că până luna trecută, polițiștii erau cercetați disciplinar dacă staționau cu autospeciala, iar acum sunt amenințați că, dacă vor consuma prea mult carburant, vor trebui să scrie rapoarte justificative”, este textul postat luni, 14 aprilie, pe pagina de facebook a sindicatului Europol.

Cum era și de așteptat, reprezentanții IGPR au negat tot, susținând că este vorba despre informații false. Numai că, ce să vezi, cei care au difuzat o știre falsă sunt chiar comunicatorii IGPR, încercând să inducă în eroare opinia publică într-o problemă delicată, de interes pentru locuitorii Capitalei.
O demonstrează un act publicat astăzi, 15 aprilie, tot de cei de la Europol.
„Vă mai aduceți aminte reacția IGPR la prima postare legată de lipsa de carburant? Atunci când ne-au acuzat că răspândim informații „false”, „comunicate public fără o consultare a reprezentanților Poliției Române”?
Ei bine, mai jos aveți dovada – „pe materialul clientului” – că ceea ce am sesizat noi nu doar că nu sunt informații „false”, așa cum a susținut Centrul de informare și relații publice al Poliției Române în fața mass-media, ci demonstrează că cei care conduc această instituție habar nu au de nevoile reale ale structurilor din subordine.
Toate mesajele postate de noi reflectă problemele semnalate de șefi și transmise subordonaților în legătură cu diminuarea cantității de carburant alocate. Iar conducerea Poliției Române, în loc să reacționeze proactiv și să-și asume rolul managerial pentru a soluționa această problemă semnalată, lasă impresia că fie nu cunoștea realitatea din teritoriu, fie – mai grav – avea cunoștință despre această problemă și a ales să o ascundă, mergând până la a minți în mod deliberat într-un comunicat public.
P.S. Sǎ nu vǎ așteptați cǎ va răspunde cineva disciplinar pentru comunicarea de tip “fake news” a IGPR-ului. Principiul “corb la corb nu-și scoate ochii” funcționează foarte eficient la nivelul instituției”.
Soluția ar fi ca polițiștii din Capitală să nu mai patruleze și să facă filtre pe la toate intersecțiile. Sau, de ce nu, s-ar putea pune pedale la autospeciale, să îi vedem pe polițiști ca în Fred și Barney. Ar scăpa conducerea poliției de o grămadă de cheltuieli, plus că am vedea numai polițiști supli și într-o formă fizică perfectă.





