18.9 C
București
sâmbătă, 24 mai, 2025
spot_img
StiriInternCe trebuie să știe utilizatorii care doresc încetarea unui contract de telefonie...

Ce trebuie să știe utilizatorii care doresc încetarea unui contract de telefonie sau internet

- Advertisement -

În contextul sesizărilor tot mai numeroase primate de la cetățeni, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) reamintește utilizatorilor de servicii de telefonie și internet care anume sunt drepturile și obligațiile pe care le au atunci când doresc să renunțe la un contract.

Înainte de a semna citiți cu mare atenție prevederile scrise cu litere foarte mici în contractele încheiate cu furnizorii de telefonie mobilă sau internet

Contractele de telefonie și internet au, de regulă, o perioadă inițială, iar rezilierea înainte de expirarea acesteia poate implica penalități. Doar în cazul contractelor încheiate la distanță sau în afara spațiilor comerciale ale furnizorilor retragerea din contract este posibilă în 14 zile de la data încheierii acestuia, fără plata vreunei penalități.

În cazul încetării contractelor încheiate în magazinele furnizorilor/partenere, odată ce contractul este semnat (olograf sau electronic) într-un magazin al furnizorului, prevederile acestuia devin obligatorii atât pentru utilizator, cât și pentru furnizor.

Atunci când doresc încetarea contractului de servicii de telefonie/internet, utilizatorii sunt sfătuiți să verifice următoarele: dacă a expirat perioada contractuală inițială, caz în care nu vor fi percepute penalități pentru rezilierea contractului; dacă se aplică penalități în cazul încetării contractului înainte de expirarea perioadei inițiale și care sunt sau cum se calculează acestea; termenul și modalitățile în care pot depune o cerere de încetare a contractului, precum și termenul în care este operată efectiv încetarea contractului (de exemplu, 30 de zile de la data depunerii cererii de către utilizator).

Important! Legea nu prevede o perioadă „de grație” de la semnarea contractului într-un magazin al furnizorului pentru încetarea acestuia fără plata penalităților de încetare anticipată.

În ceea ce privește încetarea și retragerea din contractele încheiate la distanță, de exemplu prin telefon sau aplicații online, ANCOM reamintește utilizatorilor faptul că, înainte de încheierea unui contract la distanță în afara spațiilor comerciale, aceștia trebuie să primească o serie de informații: identitatea operatorului, principalele caracteristici ale serviciilor și produselor care urmează să fie contractate, prețul total al serviciilor și produselor, condițiile de livrare și returnare a echipamentelor achiziționate, etc. Toate acestea trebuiesc transmise într-o formă clară și ușor de citit și pe un suport durabil, de exemplu tipărite pe hartie, prin e-mail sau chiar fax.

În cazul acestor contracte, utilizatorii au dreptul de a se retrage din contract, fără a invoca vreun motiv, în termen de 14 zile calendaristice de la data încheierii contractului.

Dacă scopul principal al contractului este achiziționarea unui echipament (telefon, tabletă, PC etc.), termenul de 14 zile se calculează de la data primirii produsului.

În concluzie, dreptul de retragere dintr-un contract se aplică doar contractelor încheiate la distanță sau în afara spațiilor comerciale, utilizatorul fiind obligat să facă dovada faptului că a solicitat retragerea din contract în termenul de 14 zile.

După expirarea termenului de retragere, orice solicitare de încetare a contractului se poate realiza doar în condițiile contractului încheiat, adică, de regulă, cu plata unor penalități dacă nu a expirat perioada contractuală inițială.

Anul trecut, ANCOM a primit și soluționat 3.835 de reclamații din partea utilizatorilor serviciilor de comunicații electronice și serviciilor poștale în România, din care 70% au vizat sectorul comunicațiilor electronice, iar 24% sectorul serviciilor poștale, conform stirileprotv.ro.

Cele mai multe reclamații, 70% din total, au vizat serviciile de comunicații electronice furnizate de operatori. Principalele nemulțumiri s-au referit la probleme legate de relația contractuală cu furnizorii, inclusiv rezilierea contractelor (18% din reclamațiile referitoare la serviciile de comunicații electronice), modificarea unilaterală a contractelor (12%), facturarea serviciilor de comunicații electronice (11%), derularea contractelor la distanță (11%) sau gradul de acoperire cu servicii de voce și internet (9%).

- Advertisement -
Gusti Constantin
Gusti Constantinhttp://canal33.ro
A debutat in presa scrisa in ianuarie 1994, fiind angajat prin concurs la Jurnalul National. A fost colaborator la mai multe agentii de stiri, dar si la posturi de radio. Din 1996 a prins gustul pentru stirile de televiziune, lucrand in redactia PRO TV si, ulterior, in cea a TVR. Nu a renuntat insa niciodata la pasiunea pentru presa scrisa, fiind reporter la cotidiene precum Ziua, Gardianul, sau Puterea. In 2010 a conceput si condus saptamanalul Concret.
RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

- Advertisment -

Recent Comments

LIVE