28.7 C
București
vineri, 13 septembrie, 2024
spot_img
DiverseCum explică conducerea TAROM că a renunțat la sloturile orare de pe...

Cum explică conducerea TAROM că a renunțat la sloturile orare de pe aeroportul londonez „Heathrow”

Vânzarea slotului de pe Aeroportul londonez Heathrow către Qatar Airways face parte din strategia companiei naționale de transporturi aeriene române,TAROM, de a deveni una sustenabilă.

Ce susține actuala conducere operațională TAROM?

Tranzacția cu cei de la Qatar Airways e programată să se finalizeze la 26 octombrie 2024.

Planul de restructurare al TAROM include măsuri esențiale pentru reducerea pierderilor, plata datoriilor, stabilizarea companiei și aducerea într-o zonă de profitabilitate și sănătate economică, asigurând astfel un viitor sustenabil.

Potrivit lui Costin Iordache, directorul general interimar al TAROM, decizia de a valorifica sloturile de operare de pe Aeroportul Heathrow a fost luată după o analiză detaliată a condițiilor de operare și a impactului economic al acestora asupra companiei. TAROM trebuia să opereze două curse zilnice, pe tot parcursul anului, indiferent de gradul de ocupare sau sezon, fără posibilitatea de ajustare a frecvenței sau a orarului de zbor.

Șefii TAROM susțin că evaluarea lor a ținut cont de contextul în care majoritatea pasagerilor români preferă zborurile low cost operate pe alte aeroporturi londoneze, mai accesibile, timp în care fluxurile de pasageri micșorate nu se mai concentrează doar în capitala Angliei, ci se împart între zboruri ce leagă orașe diverse de la noi cu orase mai mici din Anglia, prin zboruri directe, pe aeroporturi care nu sunt de conexiune, cum e Heathrow, și care au costuri mult mai mici.

„Așa cum și-a asumat prin plan cu doi ani în urmă, compania a reușit să vândă sloturile de operare pe singurul aeroport unde tranzacționarea acestora este posibilă, Heathrow, către Qatar Airways. Această recentă tranzacție ne dă posibilitatea să continuăm investițiile și să atingem obiectivele din planulului de revitalizare a TAROM”, a declarat Costin Iordache marți, 20 august, în cadrul unei conferințe de presă.

Costin Iordache, directorul general interimar al TAROM (în dreapta) vorbind despre problemele TAROM

Unul dintre principalele obiective ale companiei este obținerea de profit operațional, obiectiv pentru s-au făcut deja progrese semnificative. Prin urmare, după o serie neîntreruptă de 20 de ani și de acumulare constantă de datorii, în anul 2023 pierderile companiei au fost reduse considerabil, cu valoarea de 174 milioane lei, ajungînd sub pragul de 100 milioane lei, iar prin Bugetul de Venituri și Cheltuieli aferent 2024, compania estimează un profit operațional de 278.530,87 mii lei, în creștere față de rezultatul brut – pierdere de 99.471,17 mii lei la data de 31.12.2023.

Dileme peste dileme și probleme peste probleme la compania TAROM

TAROM nu mai are datorii la bugetul de stat

Mai mult, în acest moment nu mai există datorii curente la bugetul de stat.

În plus, TAROM a anunțat valorificarea a patru aeronave AIRBUS 318 și continuarea modernizării flotei prin integrarea noilor aeronave Boeing 737 MAX 8, programate să ajungă în România anul viitor.

TAROM împlinește șapte decenii de existență, dar ultimii ani au fost cei mai dificili ai istoriei sale. În acest moment ea oprează cu 18 avioane spre 70 de destinații.

Vasile Trofim
Vasile Trofimhttp://canal33.ro
Vasile Trofim a intrat in presa la scurt timp după 1992. A început mai întâi ca fotoreporter-colaborator la Evenimentul zilei, in vremea în care director era Ion Cristoiu, a contribuit la cresterea săptămânalului „Expres Magazin” si a ziarului bucureștean „Ora”. Prins in tumultul vieții economice a ultimilor ani a scris pentru publicația online revista-patronatelor.ro. Se declară un fan necondiționat al stilului jurnalistic promovat de regretata Jeana Gheorghiu, a cărui școală de specialitate a și urmat-o dealtfel.
RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments

LIVE