De luni, 17.02.2025, ora 0.00, nu se vor mai emite titluri de călătorie integrate pentru ruta Gara de Nord – Aeroport Otopeni, informează reprezentanții Asociației de Dezvoltare Intercomunitară TPBI. Măsura intervine ca urmare opoziției directorului general al CFR Călători care a decis la mijlocul lunii trecute să nu mai accepte ca mijloc de plată decât cardurile și să excludă modalitatea de plată electronică.

Decizii ciudate la nivelul conducerii CFR Călători S.A.
Conform clubfreroviar.ro, în era digitalizării, Traian Preoteasa, directorul general al CFR Călători a hotărât ca instituția pe care o conduce să nu mai accepte începând cu 17 februarie plata în format electronic a titlurilor de călătorie metropolitane integrate pentru transportul de suprafață, cu metroul și cu transportul pe calea ferată pe ruta Gara de Nord-Aeroportul Henri Coandă, în regiunea București-Ilfov.
”CFR Călători informează că începând cu data de 17 februarie 2025, nu va mai putea fi aplicată convenția privind emiterea, comercializarea și decontarea titlurilor de călătorie metropolitane integrate, din motive total independente de voința companiei, cu toate demersurile pe care le-a întreprins în acest sens.
Ca urmare, titlurile de călătorie metropolitane integrate nu vor mai putea fi comercializate începând cu data de 17 februarie 2025, cele procurate înainte de această dată, aflate în perioada de valabilitate, fiind acceptate la transport până la expirarea valabilității.
În continuare, CFR Călători își manifestă interesul și deschiderea pentru existența unei astfel de convenții în condiții de deplină transparență, adaptată la condițiile legislative și în conformitate cu cerințele din piața de transport feroviar de călători. Având în vedere faptul că avem discuții avansate pentru încheierea unei noi convenții, sperăm că perioada de întrerupere a vânzării acestor titluri de călătorie metropolitane integrate să fie cât mai scurtă”, se precizează într-un comunicat dat publicității joi, 13 februarie, de operatorul feroviar de stat.
Cu totul alta este poziția celor de la STB S.A., care anunță că vor continua emiterea titlurilor de călătorie în format electronic, însă doar pentru transportul de suprafață și metrou.
„Începând de luni, 17.02.2025, ora 0.00, operatorul de transport STB SA, care gestionează Sistemul Automat de Taxare la nivelul Regiunii București Ilfov, nu va mai putea elibera titluri de călătorie integrate pentru serviciul de tren metropolitan (ruta Gara de Nord – Aeroport Otopeni), transportul de suprafață și/ sau metrou.
Astfel, nu vor mai putea fi emise următoarele titluri de călătorie:
*Cardul de călătorie Turist – disponibil în variantele de 24 și 72 de ore;
*Abonamentul metropolitan integrat – cu valabilitate de 1, 6 și 12 luni;
Titlurile de călătorie integrate pentru transportul de suprafață și metrou vor fi emise în continuare”, informează TPBI.
În urma divergenței dintre CFR Călători și STB S.A. un călător care ajunge la Aeroportul Otopeni și dorește să meargă spre București cu trenul va cumpăra bilet de la terminalul din Otopeni doar pentru această călătorie. Ulterior, pentru a utiliza transportul public de suprafață în București-Ilfov și/ sau metrou, el va ptrebui să cumpere titlurile de călătorie pe un card de transport eliberate de centrele sau automatele de vânzare ale STB SA/ Metrorex SA, precum și prin alte modalități de plată: cu cardul bancar contactless direct la validatorul din vehicul; prin SMS, la numărul de telefon 7458; cu aplicațiile 24Pay sau Bilet TB, – sau poate reîncărca un card de transport la stațiile de plată SelfPay.
Sunt însă șanse ca boss-ul de la CFR Călători să accepte și modalitățile de plată electronice pe ruta Aeroport Otopeni-Gara de Nord. În acest sens, în perioada următoare vor continua discuțiile dintre subordonații lui Nicușor Dan, cei de la TPBI și cei ai lui Sorin Grindeanu, de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Autoritatea pentru Reformă Feroviară și operatorii de transport implicați pentru a asigura funcționarea unui sistem integrat de transport și de plată a călătoriei în Regiunea București-Ilfov pentru toate cele trei tipuri: de suprafață, metrou și tren metropolitan.