5 C
București
sâmbătă, 15 noiembrie, 2025
spot_img
StiriInternLista RAR cu defecțiunile pentru care puteți pica la testul ITP. Doar...

Lista RAR cu defecțiunile pentru care puteți pica la testul ITP. Doar mașinile noi ar trece verificările din prima

- Advertisement -

Inspectorii RAR au publicat pe pagina de facebook a instituției o listă lungă cu „neconformitățile” care pot duce la respingerea mașinii pe care o dețineți la verificarea obligatorie (Inspecția Tehnică Periodică (ITP), sau chiar să rămâneți fără talon la un eventual control în trafic. Conform celor de la RAR, se consideră că sunteți în pericol, sau constituiți un pericol pe șosele chiar și dacă mașina scoate fum sau are pete de rugină.

„Programul Rabla” începe la service, odată cu efectuarea ITP

„Inspecția tehnică periodică (ITP) nu este o ocazie pentru a afla dacă autovehiculul funcționează în parametri, ci ar trebui să fie doar o confirmare oficială a acestui fapt. Pornind de la această idee, vă reamintim că posesorul unei mașini are obligația legală de a-l menține în stare optimă de funcționare între două vizite la ITP”, atenționează reprezentanții RAR.

„În plus, dacă între două verificări tehnice periodice ați înlocuit motorul, ați montat instalație GPL pe autovehicul sau i-ați modificat culoarea, este necesar să mergeți întâi la o reprezentană RAR, pentru a fi făcute mențiunile necesare în CIV”, mai spun cei de la RAR.

Aceștia au publicat și o lungă listă cu defecte ce ar putea duce la respingerea autoturismului atunci când mergeți la service pentru a efectua Inspecția Tehnică Periodică (ITP):

* nefuncționarea anumitor componente ale instalației electrice de iluminare și semnalizare;

*nefuncționarea claxonului;

*fumul vizibil;

*uzura anvelopelor peste limitele permise;

*nefuncționarea ștergătoarelor;

*pierderile semnificative și repetate de lichide: ulei, lichid de frână, lichid de răcire etc;

*uzura accentuată a plăcuțelor și discurilor de frână;

*funcționarea defectuoasă a DPF;

*existența unor martori aprinși în bord;

*apariția vibrațiilor în volan la viteze mai mari;

*scăderea eficienței sistemelor de frânare și direcție;

*fisurile apărute în parbriz, oglinzi laterale etc;

*nefuncționarea frânei de mână;

*starea generală a caroseriei, degradarea unor elemente de caroserie;

*scurgerea de lichid din amortizoare.

Majoritatea defectelor menționate țin de o logică elementară, sunt însă și prevederi absurde, care nu pun sub nicio formă în pericol conducătorul sau pasagerii dintr-un autoturism, sau altele interpretabile, care țin de bunăvoința „organului constatator”.

De exemplu apariția unei mici pete de rugină, denumită de inspectorii RAR „degradarea unor elemente de caroserie”,  „funcționarea defectuoasă a DPF”, nefuncționarea claxonului ori fumul vizibil.

Astfel de situații ar trebui tratate mai blând, cu avertisment și obligarea efectuării reparațiilor într-un anumit termen și nu direct prin reținerea talonului sau a numerelor de înmatriculare.

Citind cu atenție lista de mai sus, ar trebui să ne punem cu toții întrebarea: oare mașina mea este, din punct de vedere tehnic, impecabilă?

- Advertisement -
Gusti Constantin
Gusti Constantinhttp://canal33.ro
A debutat in presa scrisa in ianuarie 1994, fiind angajat prin concurs la Jurnalul National. A fost colaborator la mai multe agentii de stiri, dar si la posturi de radio. Din 1996 a prins gustul pentru stirile de televiziune, lucrand in redactia PRO TV si, ulterior, in cea a TVR. Nu a renuntat insa niciodata la pasiunea pentru presa scrisa, fiind reporter la cotidiene precum Ziua, Gardianul, sau Puterea. In 2010 a conceput si condus saptamanalul Concret.
RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

- Advertisment -

Recent Comments

LIVE