14.6 C
București
vineri, 24 mai, 2024
Google search engine
StiriInternMetrorex, în colaps! Începând de miercuri, 15 mai, este foarte posibil ca...

Metrorex, în colaps! Începând de miercuri, 15 mai, este foarte posibil ca garniturile de metrou să rămână în depouri

Liderii USLM, sindicatul reprezentativ al angajaților de la Metrorex, au apăsat butonul de urgență și au anunțat că nu mai sunt bani pentru funcționarea metroului bucureștean. Din acest motiv, începând de miercuri, 15 mai, este foarte posibil ca metroul să ia o pauză.

Sindicaliștii au apăsat butonul de alarmă: nu mai sunt bani la Metrorex!

Sindicaliștii de la metroul bucureștean au anunțat într-o conferință de presă că este foarte posibil ca începând de miercuri, 15 mai, trenurile să rămână în depouri și să nu mai iasă pe traseu. Motivul? Nu mai sunt bani!

„În următoarea perioadă de timp, USLM va face tot ceea ce îi stă în putinţă, conform legii, prin mijloacele pe care le are ca sindicat, să atragă atenţia opiniei publice că este cel mai mare risc, ca de la 15 mai metroul să nu mai circule, CFR Călători să nu mai circule, pentru că nu vor plăti datoriile”, a declarat luni, 13 mai, Marian Artimon, liderul sindicatului de la metrou, USLM.

Mai exact, metroul ar putea să nu mai funcţioneze din 15 mai din cauza neaprobării bugetului și, ca urmare, a neacordării subvenţiei fără de care metroul bucureștean nu poate funcționa.

“În conformitate cu Legea bugetului există un articol 73, alineatul 8, care nu-ţi dă voie să faci un buget dacă pierderile nu sunt mai mici cu dublul sumei cu care creşti salariile. Mai există această Ordonanţă care spune că dacă în 120 de zile de la aprobarea legii bugetului nu se aprobă bugetul societăţii comerciale, acea societate nu mai are dreptul la subvenţie. Este în mâna Guvernului să schimbe această Hotărâre de Guvern. (…) Dacă nu ai buget aprobat, nu îți mai dă subvenţia. Fără subvenţie, cum să funcţionezi? Trebuie scoasă această prevedere din Hotărârea Guvernului(…)”, a spus liderul sindicaliștilor de la metrou.

Potrivit acestuia, principalele probleme ale Metrorex, aflat în subordinea Ministerului Transporturilor, sunt subfinanţarea cronică şi deficitul de personal.

Gusti Constantin
Gusti Constantinhttp://canal33.ro
A debutat in presa scrisa in ianuarie 1994, fiind angajat prin concurs la Jurnalul National. A fost colaborator la mai multe agentii de stiri, dar si la posturi de radio. Din 1996 a prins gustul pentru stirile de televiziune, lucrand in redactia PRO TV si, ulterior, in cea a TVR. Nu a renuntat insa niciodata la pasiunea pentru presa scrisa, fiind reporter la cotidiene precum Ziua, Gardianul, sau Puterea. In 2010 a conceput si condus saptamanalul Concret.
RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments