6 C
București
luni, 17 martie, 2025
spot_img
DiverseO altfel de analiză: Ce efect a avut interviul lui Tucker Carlson...

O altfel de analiză: Ce efect a avut interviul lui Tucker Carlson cu Vladimir Putin pentru publicul din România?

- Advertisement -

Se vorbește foarte mult în spațiul public despre termenul „idiot util” dar ce uităm de fiecare dată este cât de utili pot să fie „idioții” dacă sunt abil folosiți.

Tucker Carlson a devenit idiotul util al Moscovei  și a propagat mesajul Kremlinului la peste 200 de milioane de oameni, doar pe platforma X (fostă Twiter).

Și în România interviul a ținut prima pagină a site-urilor de știri, a curs în buclă la televiziuni și a beneficiat de atenție în social-media. Totuși, acest interviu a fost un exercițiu global de propagandă deci, în final, trebuie măsurate rezultatele.

Infograficul de mai jos arată procentele de pozitiv/negativ pe care președintele rus le înregistra în România, în mediul online (mass-media, Facebook, X, TikTok, Youtube etc.) înainte și după interviu (materialul a fost transmis în România în noapte de 8 spre 9 februarie).

Din datele furnizate de FlashData putem vedea că, cel puțin pe termen scurt, exercițiu de comunicare globală al Federației Ruse și-a atins scopul în România. Favorabilitatea lui Vladimir Putin a crescut în timp ce sentimentul negativ s-a redus.

Interviul realizat de Tucker Carlson cu Vladimir Putin ne arată clar modul în care în care dictaturile profită de democrația din alte state. Vedem cum Vladimir Putin este liber să-și transmită mesajul lumii întregi, cu un ”yesman” pe bază de intervievator, dar sunt șanse zero ca mass-media și social-media din Rusia să transmită vreodată, în integralitate, discursurile liderilor europeni.

Ce ar mai fi de spus? O scurtă prezentare FlashData: un instrument de cercetare de piață bazat pe inteligență artificială care măsoară opinii și comportamente în timp real. Călătorește prin rețelele sociale și adună, clasifică, localizează, extrage și ierarhizează informații despre: Convingeri, Preferințe, Tendințe, Dorințe, Percepții, Sentimente, Opinii.

- Advertisement -
Cristian Roșu
Cristian Roșuhttp://canal33.ro
Cristian Roșu este absolvent al Universității din București, Facultatea de Filosofie. Este consultant în comunicare și analist politic. De-a lungul timpului a colaborat cu mai multe publicații din România (ziare.com, Adevărul, Cadran Politic etc.) și din străinătate (Huffington Post, New Europe, NE Global etc.), pe teme de politică și relații internaționale.
RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

- Advertisment -

Recent Comments

LIVE