8.1 C
București
vineri, 7 noiembrie, 2025
spot_img
StiriInternO nouă taxă pentru transportatorii români de la mijlocul anului viitor. Tiriștii...

O nouă taxă pentru transportatorii români de la mijlocul anului viitor. Tiriștii spun că vor intra în faliment

- Advertisement -

Una dintre organizațiile care reprezintă interesele transportatorilor români, Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România  (C.O.T.A.R.) trage un semnal de alarmă și anunță că Guvernul intenționează să stabilească tarife exagerat de mari pentru utilizarea infrastructurii rutiere pentru tiriști, începând cu 1 iulie 2026. Conform COTAR, sub pretextul că măsura ar fi obligatorie pentru îndeplinirea unui jalon din PNRR companiile de transport ar urma să plătească taxe suplimentare pentru a rula pe drumurile patriei care ar ruina companiile de profil.

Ai plătit rovinieta? Dar taxa pentru circulația pe autostrăzi? Ți-au plăcut gropile de pe drumurile noastre? Bine, hai drum bun atunci!

Reprezentanții transportatorilor anunță că ministerul Transporturilor și Infrastructurii  a adoptat vineri, 10 octombrie 2025, un ordin care prevede, în cazul vehiculelor de transport marfă cu masa totală maximă autorizată mai mare sau egală cu 12 tone, un tarif de 0,094 euro/km pentru circulația pe autostrăzi și drumuri expres, respectiv de 0,047 euro/km pentru circulația pe drumurile naționale.

„Această nouă taxă aplicată transportatorilor și, de fapt, românilor, vine la foarte scurt timp după ce Guvernul României a decis să majoreze la un nivel indecent costul rovinietei, măsură care a generat efecte negative majore pentru sectorul transporturilor rutiere, unul dintre puținele sectoare economice care contribuie în mod real și substanțial la PIB-ul României și care încă beneficiază de un capital majoritar autohton.

COTAR subliniază că invocarea PNRR drept justificare pentru această măsură este abuzivă și falsă. Niciun document european nu impune României stabilirea unor tarife de acest nivel. Regulamentele europene (în special Directiva 1999/62/CE privind taxarea vehiculelor grele și Directiva (UE) 2022/362) prevăd expres că statele membre trebuie să asigure proporționalitate și echitate în stabilirea tarifelor, ținând cont de nivelul de dezvoltare economică, de infrastructura existentă și de impactul asupra mediului de afaceri”, se spune într-un comunicat al celor de la COTAR.

În plus, transportatorii acuză faptul că România nu dispune încă de infrastructura rutieră modernă care să justifice asemenea tarife.

În același timp, măsura ar afecta zonele rurale și orașele mici, dependente de transportul rutier pentru aprovizionare și servicii, care ar avea de suportat cel mai mare impact al noilor taxe.

Pentru a evita noi tensiuni sociale, COTAR solicită Guvernului României:

*Suspendarea imediată a aplicării ordinului privind noile tarife până la finalizarea unei analize de impact economico-social;

*Reluarea dialogului instituțional cu federațiile reprezentative din domeniul transporturilor pentru stabilirea unui tarif rezonabil și sustenabil, de maximum 0,03 euro/km;

*Evaluarea alternativelor de finanțare a infrastructurii rutiere, prin direcționarea unei părți din accizele la combustibili, fără împovărarea suplimentară a transportatorilor;

*Implicarea Comisiei Europene într-un proces transparent de clarificare, pentru a demonstra că România nu este obligată să adopte aceste tarife excesive.

 „Transportatorii români nu cer privilegii, cer doar tratament echitabil, raționalitate economică și respect pentru munca lor.

Această decizie a Guvernului Bolojan nu este doar o greșeală economică, ci un act de injustiție socială și un atentat la stabilitatea economică a țării”, mai spun reprezentanții transportatorilor.

- Advertisement -
Gusti Constantin
Gusti Constantinhttp://canal33.ro
A debutat in presa scrisa in ianuarie 1994, fiind angajat prin concurs la Jurnalul National. A fost colaborator la mai multe agentii de stiri, dar si la posturi de radio. Din 1996 a prins gustul pentru stirile de televiziune, lucrand in redactia PRO TV si, ulterior, in cea a TVR. Nu a renuntat insa niciodata la pasiunea pentru presa scrisa, fiind reporter la cotidiene precum Ziua, Gardianul, sau Puterea. In 2010 a conceput si condus saptamanalul Concret.
RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

- Advertisment -

Recent Comments

LIVE