Compania Națională „Poșta Română” atrage atenția clienților săi asupra celei mai recente campanii de phishing care folosește identitatea companiei pentru a înșela diverși utilizatori.
Potrivit acesteia, în ultimele zile, au fost raportate numeroase cazuri în care atacatorii au trimis mesaje tip SMS – smishing ce par a fi de la Poșta Română, solicitându-le destinatarilor să acceseze un link pentru a completa date personale necesare livrării unui colet.
„Mesajele conțin un link scurtat care redirecționează utilizatorii către un website ce imită vizual pagina oficială a Poștei Române. Scopul acestei pagini false este de a colecta informații sensibile, cum ar fi datele personale sau detaliile financiare ale victimelor”, se arată în comunicatul oficial al celor de la Poșta Română.
Compania Națională ,,Poșta Română” reamintește tuturor persoanelor care primesc astfel de mesaje să nu dea curs solicitării.
În plus, Poșta explică și pașii ce trebuie făcuți în caz că primiți un astfel de mesaj suspect.
Nu acționați impulsiv! Citiți cu atenție conținutul mesajului și verificați dacă există detalii care par suspecte sau neobișnuite.
Nu deschideți mesajul! Marcați-l imediat ca spam.
Nu accesați link-ul! Orice link dintr-un SMS care vă solicită informații personale trebuie considerat suspect.
Faceți o sesizare! Raportați orice astfel de incident către Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) la adresa https://dnsc.ro/contact.
Poșta Română precizează că nu cere niciodată clienților să furnizeze informații bancare confidențiale, numere de card sau coduri PIN și nici efectuarea de plăți online ale unor taxe de livrare și recomandă tuturor clienților să fie extrem de vigilenți.