Numărul turiștilor români care vor merge în 2025 pe litoralul bulgăresc ar putea atinge anul acesta un nou prag. Este vorba despre foarte probabil 2,5 milioane de români care ar putea decide să-și petreacă anul acesta concediul la Marea Neagră, dar în țara vecină din sud.
Bucureștenii și în general românii din sud vor alege și în acest an aceste destinații, apropiate de casă, dar există cereri și din zone mai îndepărtate, cum ar fi Transilvania și Moldova.
Estimările hotelierilor bulgari sunt pentru 2025 prudent optimiste, iar cifrele oficiale sunt de natură încurajatoare, întrucât anul trecut circa 2,33 milioane de români au ales să se relaxeze pe litoralul bulgăresc.
Pe de altă parte, reprezentanții touroperatorilor specializați pe relația cu litoralul bulgăresc sunt de părere că scumpirile preconizate pentru 2025, care se vor cifra între 8 și 12% față de anul trecut, pentru a acoperi pragul inflației locale, consideră că nu vor da peste cap planurile românilor.

„După calculele noastre, un turist român a ajuns să cheltuie între 70 și 215 euro per zi, atunci când se află în vacanță la mare, la bulgari. Aceasta sumă e o medie, una calculată pe întregul an fiindcă noi avem hoteluri care sunt deschise tot anul”, a declarat Ion Bondar, manager dezvoltare afacere al Grupului IRI Travel pentru canal33.ro.
Se estimează că cele mai căutate destinații vor fi în această vară stațiunea Riviera Holiday Club din Varna, Sunny Beach, Obzor și Balcic.
De asemenea, s-a constatat și o preferință accentuată a turistului român pentru hotelurile de lux, care acoperă o paletă mai largă de servicii. Astfel, românul dorește hoteluri liniștite, cu room service permanent, concierge personal, restaurante a la carte nelimitate, plaje private și spa-uri exclusiviste.

Mai mult, pentru turistul român a început să conteze foarte mult hotelurile care oferă foarte multe date pe principalele rețele sociale, Instagram TikTok și Youtube, fiindcă le oferă șansa de a citi recenzii vizuale și conținut autentic despre servicii și zona geografică în care e plasat hotelul în cauză. În plus, ridicarea nivelului de servicii și în domeniul culinar a contat și el foarte tare în alegerea turistului.
Turiștii români pot alege mai nou experiențe culinare speciale, cum ar fi live cooking, colțuri bio, meniuri pentru vegani, preparate fără alergeni și multe ingrediente locale, din ce în ce mai apreciate.