22.3 C
București
sâmbătă, 13 aprilie, 2024
Google search engine
StiriInternTIR-urile românești ținute abuziv câte șapte zile în vama de la Ruse

TIR-urile românești ținute abuziv câte șapte zile în vama de la Ruse

Transportatorii cer decuplarea României de Bulgaria pentru aderarea la Schengen, dacă vameșii bulgari vor continua să țină în vamă camioanele românești încărcate cu marfă pentru Austria,  în mod nejustificat, chiar și câte o săptămână.

25 de euro plătesc șoferii români pentru accesul în parcarea „TIR Parking Ruse

„Autoritățile bulgare blochează toate camioanele transportatorilor români încărcate cu marfă către Austria timp de șapte zile la frontiera BG-RO”, acuză conducerea Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR. 

Aceștia fac apel la intervenția urgentă a premierului Marcel Ciolacu, a Ministrului Transporturilor, a Ministrului Afacerilor Externe și a Ambasadorului României la Sofia pentru stoparea controalelor abuzive ale autorităților bulgare asupra camioanelor înmatriculate în România care transportă mărfuri către și din Austria, blocate timp de șapte zile la frontiera româno-bulgară.

„UNTRR a sesizat această problemă încă de la începutul anului Comisiei Europene precum și autorităților relevante din România și Bulgaria. Autoritățile bulgare își mențin practicile de a imobiliza timp de 7 zile vehiculele care transportă marfă pentru Austria. Menționăm că această practică nu vizează doar autovehiculele înmatriculate în România, ci toate autovehiculele care transportă mărfuri către Austria”, se spune în comunicatul celor de la UNTRR.

Totul s-ar datora angajamentului luat de Bulgaria față de Austria de a spori controalele la frontierele terestre, în contextul procesului de aderare la Schengen, susțin reprezentanții UNTRR. Practic este vorba de un exces de zel al vameșilor bulgari, ca răspuns la opoziția Austriei față de admiterea Bulgariei în spațiul Schengen.

Cei de la UNTRR spun că au primit plângeri de la transportatori care acuză faptul că TIR-urile cu numere românești care sunt încărcate cu marfă pentru vestul Europei sunt reținute 7 zile în vama de la Ruse, conform deciziei autorităților bulgare, fără a li se comunica în scris acest aspect și operatorilor de transport.

Bulgarii ar fi „inventat” încă din vara anului trecut o așa-zisă „coadă virtuală” pentru camioane, sistemul fiind  gestionat discreționar de un operator privat, „TIR Parking Ruse”, considerat “stăpânul absolut al frontierei Ruse”, operator care gestionează după bunul plac atât coada virtuală, cât și majoritatea locurilor de parcare pentru camioane de la frontiera BG-RO.

„Nu există nicio procedură de informare și raportare către publicul larg și nici pentru utilizatori. Transportatorii români sunt discriminați în parcările operate de „TIR Parking Ruse”, în care sunt obligați să plătească tarife de peste trei ori mai mari decât competitorii lor bulgari și să aștepte peste 30 de ore pentru a trece frontiera BG-RO, în timp ce transportatorii bulgari sunt lăsați să treacă mult mai repede frontiera. Toți operatorii de transport care aleg să utilizeze alte parcări din Ruse, așteaptă un timp considerabil mai mare să treacă frontiera decât dacă utilizează TIR Parking Ruse.

Sesizăm un conflict de interese major prin împuternicirea unui jucător de a arbitra jocul, în speță prin acordarea dreptului TIR Parking Ruse de a gestiona coada virtuală pentru toate camioanele, în condițiile în care acesta este și operatorul a două dintre cele opt parcări de camioane de la Ruse, dar care gestionează circa 75% din capacitatea locurilor de parcare pentru camioane din Ruse prin parcările proprii, fără nicio supraveghere, monitorizare sau raportare către autoritățile din Bulgaria”, susțin reprezentanții transportatorilor.

Favorizarea transportatorilor bulgari ar avea ca efect pierderea a tot mai multe contracte dintre România și Bulgaria, pentru că șoferii bulgari pot face mai multe curse într-o săptămână, spre deosebire de transportatorii români, care sunt limitați la o cursă pe săptămână.

În lipsa unor măsuri urgente de rezolvare a acestei situații grave semnalate încă de anul trecut și care s-a înrăutățit și mai mult anul acesta, transportatorii români solicită decuplarea României de Bulgaria în procesul de aderare la Schengen.

Gusti Constantin
Gusti Constantinhttp://canal33.ro
A debutat in presa scrisa in ianuarie 1994, fiind angajat prin concurs la Jurnalul National. A fost colaborator la mai multe agentii de stiri, dar si la posturi de radio. Din 1996 a prins gustul pentru stirile de televiziune, lucrand in redactia PRO TV si, ulterior, in cea a TVR. Nu a renuntat insa niciodata la pasiunea pentru presa scrisa, fiind reporter la cotidiene precum Ziua, Gardianul, sau Puterea. In 2010 a conceput si condus saptamanalul Concret.
RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments