23.6 C
București
sâmbătă, 13 iulie, 2024
Google search engine
StiriInternTransportatorii rutieri, siderați de decizia lui Grindeanu de a închide pentru o...

Transportatorii rutieri, siderați de decizia lui Grindeanu de a închide pentru o lună circulația pe Valea Oltului

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Ministerului Transporturilor și conducerii CNAIR ca restricțiile de circulație pe Valea Oltului și pe podul dintre Giurgiu și Ruse să se aplice în intervale orare în care se înregistrează cele mai scăzute valori de trafic. Reprezentanții transportatorilor rutieri spun că altfel se vor înregistra pierderi economice importante și acuză autoritățile de lipsă de predibilictate.

Valea Oltului va deveni pentru tiriști Valea Plângerii

„Autoritățile române reconfirmă: predictibilitatea trebuie căutată în alte țări, nu în România!”, se spune într-un comunicat de astăzi, 4 iulie, al celor de la UNTRR.

UNTRR semnalează faptul că restricțiile de circulație care urmează să fie instituite pe DN 7 în perioada 8 iulie – 9 august 2024 pentru lucrări de defrișare și închiderea unei benzi pe partea bulgară a podului dintre Giurgiu și Ruse pentru o perioadă de două luni vor afecta și mai mult activitatea operatorilor de transport rutier, care se confruntă deja cu creșterea accizelor la motorină, timpii mari de așteptare la frontiere și cu restricții de circulație instituite de autorități din cauza caniculei.

Conform declarațiilor lui Sorin Grindeanu, traficul rutier pe Valea Oltului va fi închis timp de o lună, începând din 8 iulie până în 9 august pe timp de zi, iar șoferilor le vor fi recomandate rute ocolitoare.

Rutele ocolitoare vor fi stabilite vineri, 5 iulie 2024, iar restricțiile de circulație vor intra în vigoare începân de luni, 8 iulie 2024. Aceste rute ocolitoare vor afecta și mai mult autovehiculele de transport marfă și persoane, care circulă zilnic pe acea secțiune de drum, conducând astfel la consum mai mare de combustibil, poluare și cheltuieli comerciale suplimentare și chiar imposibilitatea efectuării tuturor curselor programate, spun reprezentanții transportatorilor rutieri.

„UNTRR atrage atenția asupra impactului semnificativ al acestei măsuri pentru industria transporturilor rutiere și economia României:

1. Impactul economic: decizia de a închide Valea Oltului pe timp de zi va avea un efect perturbator asupra lanțului de aprovizionare. Transportatorii vor trebui să își ajusteze itinerariile, ceea ce va duce la creșterea costurilor operaționale. Închiderea va forța multe camioane să utilizeze rute alternative, mai lungi și mai costisitoare, cum ar fi DN1 prin Valea Prahovei, deja cunoscută pentru aglomerația sa​. 

Ajustarea itinerariilor și utilizarea rutelor mai lungi va crește timpii de transport, ceea ce poate duce la întârzieri semnificative în livrarea mărfurilor, afectând toate sectoarele economice deservite de transportatorii rutieri, care depind de livrări punctuale și în special transportul de mărfuri perisabile​.

Utilizarea rutelor ocolitoare va însemna costuri mai mari cu combustibilul și întreținerea vehiculelor. Aceste costuri vor fi inevitabil transferate în prețurile bunurilor și serviciilor, afectând economia largă și consumatorii finali.

2. Alternative insuficiente: rutele alternative propuse nu sunt suficiente pentru a prelua întregul volum de trafic deviat de pe DN7. Aceste rute sunt deja congestionate și nu oferă infrastructura necesară pentru a suporta un trafic suplimentar intens, ceea ce va conduce la întârzieri suplimentare și la creșterea riscurilor de accidente.​

3. Securitatea și siguranța rutieră: devierea traficului de mare tonaj pe drumuri alternative mai puțin adaptate va crea un risc suplimentar pentru siguranța rutieră în zone care nu sunt pregătite sã gestioneze volumul de transport rutier cu camioane de pe Valea Oltului.

4. Presiunea asupra șoferilor profesioniști: schimbările în rute și programări vor pune o presiune suplimentară pe șoferi, care vor trebui să se adapteze la noi condiții de trafic și orare de muncă prelungite, ceea ce poate afecta siguranța și eficiența operațională”, se spune în comunicatul celor de la UNTRR.

Reprezentanții transportatorilor rutieri solicită autorităților să asigure o comunicare transparentă și să consulte industria transporturilor rutiere în avans asupra oricăror decizii privind lucrările de infrastructură majore, pentru a permite companiilor să se pregătească corespunzător, asigurând rute alternative care pot absorbi traficul suplimentar și să ofere suportul logistic necesar transportatorilor pe perioada lucrărilor.

Pe partea română, la Giurgiu deja sunt coloane de tiruri de până la 10 kilometri, iar intrarea în reparații a Podului Prieteniei va determina dublarea timpului de așteptare pentru a trece granița

O altă problemă a transportatorilor apare la ieșirea din țară spre Bulgaria, Podul Prieteniei urmând a intra în reparații pe partea bulgară.

Cristian Pistol, șeful CNAIR, a anunțat ieri că „drumarii bulgari vor închide câte o bandă și se va circula alternativ pe cealaltă  bandă” pentru o perioadă de două luni, începând cu 9 iulie 2024.

Cei de la UNTRR spun că trecerea Dunării cu bacul nu este o soluție în condițiile în care Podul Prieteniei este tranzitat zilnic de 2.800 de camioane pe ambele sensuri.

„În prezent există traversări cu bacul/ferry la Zimnicea, Bechet, Turnu Măgurele, Călărași, se va deschide și cel de la Giurgiu (Ostrovul Mocănașul), însă accesul camioanelor de 40 tone este dificil la unele dintre aceste treceri, pentru că drumurile nu sunt reabilitate, iar capacitatea acestor bacuri/ferry este limitată la maximum 200 camioane/24h, dacă se operează cu bacuri de 18 camioane, sau de 70 camioane/24h, dacă se operează cu bacul/ferry de 6 camioane, cu traversare la fiecare 2 ore, dar nu în intervalul orar de la miezul nopții până la 5 sau 6 dimineața”, spun cei de la UNTRR.

Chiar și în condițiile actuale, când încă se circulă fără restricții pe podul Giurgiu-Ruse șoferii profesioniști așteaptă chiar și 36 de ore pentru a trece granița, iar coloanele de tiruri se întind pe partea română pe 10-15 de kilometri.

Gusti Constantin
Gusti Constantinhttp://canal33.ro
A debutat in presa scrisa in ianuarie 1994, fiind angajat prin concurs la Jurnalul National. A fost colaborator la mai multe agentii de stiri, dar si la posturi de radio. Din 1996 a prins gustul pentru stirile de televiziune, lucrand in redactia PRO TV si, ulterior, in cea a TVR. Nu a renuntat insa niciodata la pasiunea pentru presa scrisa, fiind reporter la cotidiene precum Ziua, Gardianul, sau Puterea. In 2010 a conceput si condus saptamanalul Concret.
RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments