14.6 C
București
vineri, 24 mai, 2024
Google search engine
StiriTurismul premium local: de la nișă la curentul principal în România

Turismul premium local: de la nișă la curentul principal în România

Turismul premium local reprezintă o ramură în plină dezvoltare a industriei turistice din România, care a evoluat de la o nișă de piață la un segment din ce în ce mai important și mai apreciat de către călători. Această formă de turism se concentrează pe oferirea experiențelor autentice și exclusive, care pun în valoare tradițiile, gastronomia, istoria și natura unei anumite regiuni sau localități.

Ce este turismul premium local și când a apărut în România

Invitat în emisiunea Economia XXI, Decebal Robu, co-owner Amfiteatrul Transilvania a subliniat faptul că turismul premium local își are originile în mișcarea globală a turismului responsabil și sustenabil, care promovează interacțiunea autentică între călători și comunitățile locale, precum și conservarea și protejarea mediului înconjurător. În România, acest tip de turism a început să câștige popularitate în ultimii ani, odată cu creșterea interesului turiștilor pentru experiențe autentice și unice. De obicei, aceste experiențe includ șederi în pensiuni tradiționale sau case de oaspeți, participarea la activități tradiționale locale, cum ar fi gătitul, olăritul sau dansurile populare, precum și excursii în natură sau la obiective turistice mai puțin cunoscute.

Turismul premium local reprezintă o oportunitate extraordinară pentru dezvoltarea economică și culturală a comunităților locale din România. Prin oferirea unor experiențe autentice și exclusive, putem promova tradițiile și valorile noastre unice și putem contribui la conservarea și protejarea patrimoniului nostru cultural și natural.” a declarat Decebal Robu.

Turismul premium local. Sursă foto: Amfiteatrul Transilvania

Cum s-a dezvoltat și care au fost/sunt provocările

Dezvoltarea turismului premium local în România a fost influențată de mai mulți factori, printre care se numără creșterea interesului pentru tradiții și cultură, dezvoltarea infrastructurii turistice locale și promovarea destinațiilor de către autoritățile locale și naționale. Cu toate acestea, există și provocări pe care industria turismului premium local trebuie să le depășească. Printre acestea se numără asigurarea calității și autenticității experiențelor oferite călătorilor, gestionarea impactului asupra mediului înconjurător și menținerea unui echilibru între dezvoltarea turistică și conservarea tradițiilor și a patrimoniului cultural.

“Una dintre cele mai mari provocări cu care ne confruntăm în acest sector este asigurarea sustenabilității și echilibrului între dezvoltarea turistică și protejarea mediului înconjurător. Este important să gestionăm responsabil impactul pe care îl avem asupra comunităților și a naturii și să ne asigurăm că beneficiile turismului se regăsesc pe termen lung în toate aspectele vieții locale.” a subliniat Decebal Robu în emisiunea Economia XXI.

Cum s-a dezvoltat turismul în România. Sursă foto: Amfiteatrul Transilvaia

Cum arată viitorul în acest sector

Perspectivele pentru turismul premium local în România sunt promițătoare, având în vedere interesul tot mai mare al turiștilor pentru experiențe autentice și personalizate. În viitor, se preconizează o creștere a investițiilor în infrastructura turistică locală, diversificarea ofertei de experiențe și colaborarea între autorități, comunități locale și sectorul privat pentru promovarea și dezvoltarea durabilă a destinațiilor.

Cu toate acestea, sunt optimist în privința viitorului turismului premium local în România. Avem resurse naturale și culturale extraordinare, iar prin colaborarea între toți actorii implicați putem crea experiențe memorabile pentru turiști și putem contribui la dezvoltarea durabilă a comunităților noastre.” este concluzia lui Decebal Robu.

Puteți urmări întreaga emisiune aici: https://youtu.be/DyrjoIkmIrk

Simona Muscă
Simona Muscă
Simona Muscă este Antreprenor, Jurnalist și Moderator TV. În cei peste 20 de ani de experiență a moderat peste 200 de emisiuni TV sau Radio, a scris o carte care a câștigat premiul pentru cel mai bun proiect editorial al anului 2017 și a dezvoltat peste 10 proiecte de antreprenoriat în diverse doemnii precum: educație, medicină, asistență socială, horeca
RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments