De anul viitor, șahul devine materie opțională pentru elevii din clasele I-IV. Inițiativa a aparținut Federației Române de Șah (FRSah), prin proiectul intitulat Educație prin șah.
Conducerea FRSah speră ca până la finele anului curent să formeze 3.000 de profesori, care să poată preda șahul în școlile publice, pentru elevii din clasele I-IV, începând de anul viitor, ca și materie opțională.

Deocamdată, la sfârșitul lunii septembrie, mai exact, 800 de profesori erau deja pregătiți pentru a preda această nouă materie, după cum informează Vlad Ardeleanu, președintele Federației Române de Șah, pe pagina sa de facebook: “Programul național “Educație prin șah” avansează prin cursul acreditat furnizat gratuit de Casa Corpului Didactic Ialomița, cărora le mulțumim pentru frumoasa colaborare, ajungând la 825 cadre diactice formate și țintind în luna septembrie să lanseze cursuri pentru încă 200 cadre didactice, ajungând astel la 1025 de profesori pregătiți să predea opționalul „Educație prin șah”!

O altă personalitate profund implicată în implementarea acestui program este marele maestru internațional Tiberiu Georgescu, la rândul său membru al FRS, dar și manager al secției de șah al CSU ASE și președinte al Comisiei Tehnice din cadrul Federației Internaționale de Șah.
Într-un interviu acordat sportescu.ro, acesta dezvăluie cum sunt pregătiți profesorii care vor preda șahul elevilor din clasele elementare: „Am organizat cursuri prin care am instruit mai mulți formatori. Iar aceștia sunt plătiți de Federația Română de Șah să formeze la rândul lor alte cadre didactice… Urmează un curs de patru luni, apoi dau un examen…Vrem să implementăm proiectul în toată țara, vrem să ajungem cât mai rapid la 5.000 de profesori formați și apoi să încercăm să-i stimulăm”.
În opinia lui Tiberiu Georgescu, copiii din clasele mici deprind ușor tainele șahului: „Noi credem că la clasele I-IV șahul este cel mai benefic, poate avea impact puternic pentru copii. Iar copiii buni pot veni și spre performanță. Apoi, aici este mai ușor să intrăm, să-i convingem pe învățători să lucreze. În clasele V-VIII, copiii deja încep să se gândească la Evaluarea Națională, în IX-XII la Bacalaureat”.
Printre beneficiile pe care le poate aduce introducerea șahului ca materie de studiu, ar trebui menționate următoarele: copiii vor putea avea performanțe școlare îmbunătățite, se vor putea concentra mai bine, vor dezvolta o gândire logică, deasemenea, vor fi mai creativi și vor deveni mai încrezători în forțele proprii și, nu în ultimul rând, vor fi capabili să adopte decizii, fără a mai aștepta ca părinții să îi ajute în permanență la rezolvarea unor probleme.