4.5 C
București
luni, 11 noiembrie, 2024
spot_img
StiriInternAeroportul Internațional Galați-Brăila ar putea deveni operațional în trei ani

Aeroportul Internațional Galați-Brăila ar putea deveni operațional în trei ani

Președintele Consiliului Județean Galați, Costel Fotea a anunțat că a fost făcut un pas important pentru deblocarea proiectului de construcție a unui aeroport internațional în zona de sud-est a României, prin obținerea acordului de la ROMATSA. Întregul proiect este estimat la 500 de milioane de euro, iar noul Aeroport Internațional  Galați-Brăila ar putea fi dat în folosință peste trei ani.

Președintele C.J. Galați, Costel Fotea spune că la Aeroportul Galați-Brăila vor putea ateriza chiar și cele mai mari aeronave de tip comercial

„Am reușit, după multe luni de negocieri și multe drumuri la București, să trecem de o etapă foarte importantă, și anume obținerea acordurilor de la ROMATSA, de delimitare a spaţiului aerian al aeroportului.

Nu a fost uşor, nu a fost simplu, însă am reuşit să deblocăm cea mai complicată parte din acest moment, astfel încât să putem continua studiile şi expertizele, aeroportul urmând să fie construit pe un teren aflat între Braniştea, Slobozia Conachi şi Tudor Vladimirescu.

Este un proiect extrem de important, aşteptat de milioane de oameni din Galaţi, Brăila, Vrancea şi Bârlad, precum şi din zona raionului Cahul. Cert este că aeroportul nu a fost uitat sau abandonat. Mergem înainte şi lucrăm intens”, a scris Costel Fotea pe pagina sa de facebook.

Acesta spune că se va pune accent pe respectarea mediului înconjurător.

„Va fi un aeroport modern, care va prelua din identitatea orașului, recreând o zonă de promenadă asemănătoare cu Faleza Dunării. 

Aeroportul va fi construit după un concept „verde”, cu multă vegetație pe fațade și la interior, fiind dotat cu tehnologii de ultimă generație.

Pista de decolare și aterizare va avea o lungime de 3.500 de metri, la fel ca aeroporturile din Otopeni, Timișoara și Constanța. Practic, pe această pistă vor putea decola și ateriza toate tipurile de avioane comerciale.

Am finalizat deja o parte din studiile necesare, lucrăm la altele, unele necesitând luni de colectare a datelor şi de analiză a lor.

Lucrăm în echipă, alături de colegii de la Consiliul Județean Brăila, astfel încât acest foarte important obiectiv de investiții, care ar dezvolta major întreaga zonă, să devină realitate”, a mai spus Costel Fotea.

Aeroportul se va întinde pe o suprafață de 250 de hectare, la care se vor adăuga alte 115 hectare de teren păstrate drept rezervă pentru extinderea aeroportului sau realizarea de investiții cu caracter industrial. Aeroportul va cuprinde un terminal de pasageri compus din parter și etaj, cu 9 porți de îmbarcare, va avea un turn de control integrat și o suprafață construită de peste 15.000 mp.

Suprafața desfășurată a întregului terminal va fi de 28.500 mp și se estimează ca la orele de vârf să poată deservi aproximativ 1.000 de pasageri.

Va exista și un terminal cargo ce este prevăzut a avea o suprafață de 5.460 mp. Pista aeroportului va avea o lungime de 3.500 de metri, o lățime de 60 de metri și va putea deservi inclusiv aeronave de mari dimensiuni. Capacitatea de parcare a aeronavelor va fi de cel mult 22 de poziții, în configurația maximă a terminalului.

Gusti Constantin
Gusti Constantinhttp://canal33.ro
A debutat in presa scrisa in ianuarie 1994, fiind angajat prin concurs la Jurnalul National. A fost colaborator la mai multe agentii de stiri, dar si la posturi de radio. Din 1996 a prins gustul pentru stirile de televiziune, lucrand in redactia PRO TV si, ulterior, in cea a TVR. Nu a renuntat insa niciodata la pasiunea pentru presa scrisa, fiind reporter la cotidiene precum Ziua, Gardianul, sau Puterea. In 2010 a conceput si condus saptamanalul Concret.
RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments

LIVE