O nouă campanie de mesaje false în numele Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) și-a făcut simițită prezența la finele lunii ianuarie. Ca atare, ANAF a reacționat, avertizând contribuabilii că nu a cerut niciun fel de informații legate de sistemul e-Factura în ultima perioadă de timp.
„Atenționăm asupra unei noi campanii de mesaje false, transmise în numele ANAF, prin care contribuabilii sunt rugați să furnizeze informații privind facturile emise în sistemul e-Factura pentru societățile pe care le administrează sau la care lucrează. Mesajele sunt transmise de pe această adresă de e-mail <anaf@m-finante.com>. Atragem atenția că această adresă de e-mail NU aparține ANAF!”, au precizat aceștia ca replică la cele întâmplate.
Comunicatul ANAF le cere contribuabililor să nu deschidă aceste emailuri, să nu se dea curs unor astfel de solicitări, și, mai ales, să nu fie accesate documentele anexate sau linkurile din conținutul unor asemenea mesaje și să nu se transmită date personale.
Instituția mai precizează că serviciile oferite de RO e-Factura sunt accesibile prin SPV (Spațiul Privat Virtual), respectiv prin API (interfața pentru depuneri/interogări automate).
„În contextul obligativității sistemului informatic Ro e-Factura B2B (Business to Business) de la data de 1 ianuarie 2024, preocuparea companiilor de a se conforma este speculată de persoane rău intenționate cu scopul de a frauda sau obține informații cu caracter confidențial, astfel că vă recomandăm atenție sporită! Serviciul Spațiul Privat Virtual, pus la dispoziția contribuabililor, gratuit, a fost creat și dezvoltat pentru o comunicare securizată cu instituția. De asemenea, contribuabilii pot obține informații fiscale cu caracter general la CALL CENTER ANAF 031.40.39.160”, se mai arată în comunicatul celor de la ANAF.