7.6 C
București
vineri, 24 ianuarie, 2025
spot_img
StiriIntern„Buletinul siguranței rutiere”, o analiză seacă a Poliției Române legată de cauzele...

„Buletinul siguranței rutiere”, o analiză seacă a Poliției Române legată de cauzele producerii majorității accidentelor

- Advertisement -

După o analiză complexă a polițiștilor de la Rutieră reiese că principalele trei cauze pentru producerea accidentelor grave o reprezintă, pe rând, viteza excesivă și neadaptarea acesteia la condițiile de drum, abaterile bicliștilor de la normele de circulație și traversările neregulamentare.

Una din trei persoane accidentate grav este un pieton

Ca în fiecare an, Poliția Română, prin colaborarea dintre Institutul de Cercetare și Prevenire a Criminalității și Direcția Rutieră, realizează un demers științific de monitorizare și analiză a problematicii siguranței rutiere la nivel național, concretizat în elaborarea așa-numitului „Buletin al siguranței rutiere”. Pe baza datelor, se are în vedere implementarea unor măsuri eficiente în vederea scăderii numărului de accidente  rutiere cu efecte grave și, în special, a numărului de decese produse în urma unor astfel de evenimente, ceea ce necesită un instrument de evaluare și interpretare națională a datelor multiple și complexe ce definesc traficul rutier.

„Aflat la a XIII-a ediție, Buletinul siguranței rutiere adună laolaltă informațiile relevante despre toate aceste componente, fiind rezultatul unui proces sistematic de culegere, analiză și sinteză a datelor din registrul rutier, care dorim să contribuie la fundamentarea științifică a eforturilor de reducere a accidentelor rutiere grave pe drumurile din România”, se spune într-un comunicat de astăzi, 7 ianuarie, al IGPR.

Conform datelor oficiale, în anul 2023, pe drumurile publice din România s-au produs 4.527 accidente rutiere grave, evenimente rutiere care au cauzat decesul a 1.545 de persoane, rănirea gravă a 3.537 de persoane și rănirea ușoară a altor 2.172 de persoane.

Comparativ cu 2022, în anul 2023, s-au produs cu 188 mai puține accidente rutiere grave (-3,82%), în timp ce numărul persoanelor vătămate (decedați și răniți grav) în astfel de evenimente a fost mai mic cu 246 de persoane (- 4,61%).

În raport de mediul producerii lor, în anul 2023, cel mai mare număr de accidente rutiere grave a fost înregistrat în mediul rural, respectiv 1.857 de evenimente, 41% din totalul anual.

O treime (32,7%) dintre accidentele rutiere grave produse în anul 2023 reprezintă evenimente în care au fost accidentați grav 1.021 de pietoni.

Neadaptarea vitezei la condițiile de drum și abaterile bicicliștilor au fost cele mai frecvente două cauze generatoare de accidente rutiere grave. Următoarele cauze în ordinea frecvenței lor de manifestare sunt: traversarea neregulamentară a pietonilor, neacordarea de prioritate pietonilor și neacordarea de prioritate vehiculelor.

În 58% dintre accidentele grave produse în anul 2023, vinovăția, integral sau în parte, aparține unui conducător de autoturism.

La fel ca în anul 2022, în 2023, pietonii au reprezentat cele mai numeroase victime – 30,6% din totalul celor decedați. Pietonii reprezintă 40,5% dintre persoanele decedate în accidentele produse pe stradă, 34,5 % în cele care au avut loc pe drumuri naționale și 19,3% în evenimentele de pe drumuri județene.

În același context, al creșterii siguranței rutiere, poliția Română anunță că a început să fie activ sistemul e-SIGUR, deocamdată doar pe A1, A2 și pe DN 2 pe raza județului Vrancea.

Practic, camerele mobile (cunoscute sub numele de pistoale radar) amplasate pe marginea drumului, înregistrează activitatea din trafic în zona supravegheată. Ulterior înregistrările sunt trimise și analizate de polițiști iar abaterile constatate sunt sancționate conform legii. După identificarea conducătorului auto amenda este expediată șoferului direct la domiciliu, fără a mai fi necesară oprirea  acestuia în trafic.

Directorul adjunct al Direcţiei Rutiere din cadrul IGPR, comisarul şef de poliţie Bogdan Oproiu a declarat astăzi că scopul principal al acestui sistem de monitorizare a traficului este reducerea cu 50% a mortalităţii prin accidente rutiere în următorii cinci ani.

- Advertisement -
Gusti Constantin
Gusti Constantinhttp://canal33.ro
A debutat in presa scrisa in ianuarie 1994, fiind angajat prin concurs la Jurnalul National. A fost colaborator la mai multe agentii de stiri, dar si la posturi de radio. Din 1996 a prins gustul pentru stirile de televiziune, lucrand in redactia PRO TV si, ulterior, in cea a TVR. Nu a renuntat insa niciodata la pasiunea pentru presa scrisa, fiind reporter la cotidiene precum Ziua, Gardianul, sau Puterea. In 2010 a conceput si condus saptamanalul Concret.
RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

- Advertisment -

Recent Comments

LIVE