18.3 C
București
vineri, 14 iunie, 2024
Google search engine
StiriInternCamioanele și dubele nepoluante nu vor mai plăti taxa de acces în...

Camioanele și dubele nepoluante nu vor mai plăti taxa de acces în Capitală

Radu Dinescu, Secretarul General al Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR)  anunță astăzi, 13 februarie, prin intermediul unui comunicat faptul că vehiculele comerciale cu propulsie electricã sau hibridă vor fi scutite de plata taxei de acces în București. Astfel, cei care au investit în vehicule nepoluante vor putea face economii substanțiale, taxa de acces în București fiind una destul de piperată.

Betonierele, o prezență obișnuită pe străzile Capitalei

„Salutăm decizia Consiliului General al Municipiului București, care a înțeles că decarbonizarea transporturilor este o obligație asumată prin însăși calitatea României de membru al comunității europene. Conform acordului politic la care au ajuns recent Consiliul și Parlamentul European privind standardele de emisii de CO2 pentru vehiculele grele, s-a stabilit un obiectiv extrem de ambițios de reducere cu 45% a emisiilor camioanelor pânã în 2030. Din păcate, la finalul anului trecut România avea doar 5 camioane electrice înmatriculate, pe când în alte țări europene precum Germania operează deja peste 800 de camioane electrice”, spune secretarul general al UNTRR.

Radu Dinescu spune că decizia consilierilor generali ai PMB îi va ajuta pe transportatori să își modernizeze flotele și speră ca și în alte mari orașe să fie adoptate decizii similare: „Prin scutirea vehiculelor comerciale cu propulsie electrică sau hibridă de la plata taxelor de acces în Municipiul București, Primăria Capitalei acordã un sprijin real și necesar transportatorilor rutieri pentru a putea face tranziția către un transport comercial nepoluant în vederea decarbonizării activităților zilnice de distribuție de alimente, medicamente și bunuri de larg consum pentru cetățenii Capitalei României. Ne dorim să ia exemplu și alte orașe și autorități pentru a oferi cât mai multe facilități acestui tip de vehicule, pentru a putea sã le crească atractivitatea în special în lipsa unei scheme de stimulare a achiziției acestui tip de autovehicule comerciale”.

Cei de la UNTRR își forțează norocul și solicită Primăriei Capitalei eliminarea taxei de acces în oraș și pentru camioanele verzi care au drept combustibil gazul natural comprimat (CNG) ori lichefiat (LNG), iar în viitor cele cu propulsie pe hidrogen. De asemenea, transportatorii solicitã și sprijin guvernamental pentru introducerea unei scheme de subvenționare a achiziției de camioane verzi, similară celor introduse în majoritatea statelor membre UE, precum și sprijin pentru dezvoltarea infrastructurii stațiilor de alimentare cu combustibili alternativi.

O altă măsură susținutã de UNTRR este creșterea greutății maxime admise a camioanelor electrice la 44 tone, pentru a compensa greutatea suplimentară a bateriilor, de până la 6 tone, fără a afecta eficiența operațională a transportatorilor rutieri care investesc în noile tehnologii, mult mai costisitoare.

În prezent camioanele cu masa de peste 40 de tone plătesc o taxă de acces de 3.032 lei pe zi, sau 26.000 de lei lunar pentru acces în zona A, iar cele cu masa de 5 până la 7, 5 tone vor scuti suma de 312 lei pe zi sau 2.700 de lei pe lună.

Pentru acces în zona B, camioanele ”verzi” cu masa de peste 40 de tone vor scăpa de taxa de 469 lei pe zi, sau de taxa pe lună de peste 4.000 de lei, iar cele de 5 până la 7,5 tone, de taxa de 86 lei pe zi sau 675 de lei pe lună pe care o plătesc acum camioanele diesel.

Gusti Constantin
Gusti Constantinhttp://canal33.ro
A debutat in presa scrisa in ianuarie 1994, fiind angajat prin concurs la Jurnalul National. A fost colaborator la mai multe agentii de stiri, dar si la posturi de radio. Din 1996 a prins gustul pentru stirile de televiziune, lucrand in redactia PRO TV si, ulterior, in cea a TVR. Nu a renuntat insa niciodata la pasiunea pentru presa scrisa, fiind reporter la cotidiene precum Ziua, Gardianul, sau Puterea. In 2010 a conceput si condus saptamanalul Concret.
RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments