9.6 C
București
vineri, 1 martie, 2024
Google search engine
EDITORIALOpiniiCARTOLINE DE CRĂCIUN

CARTOLINE DE CRĂCIUN

„Auzi, tu primești sms-uri cu Crăciun fericit?”.

„Nu, mămică, asta e în generația ta”.

Puteam continua discuția, întrebându-l dacă generația lui se urează într-un fel sau altul. Dar mereu pierd startul în acest fel de discuții. Pentru că mintea mi se blochează la introspecția de tipul “ești depășită de timpuri și vremuri!?”.

Apoi, m-am gândit la întâlnirea mea de la un liceu din București, înainte de Crăciun. La final, am hotărât că rămânem în contact, le-am spus elevilor că mă găsesc pe FB si putem continua acolo dialogul. S-a lăsat brusc tăcerea. Fisa mi-a căzut lent:

„Nu folosiți FB?!”.

„Nu prea”, mi se răspunde cu un zâmbet colectiv îngăduitor.

Ah, și din nou a trebuit să îmi amintesc de avertismentul filial că FB e despre generația mea care vorbește scriind.

Prin anul 2000, telefonul era plin de sms-uri cu urări de sărbători. Mă bucura teribil, mi se părea că numărul lor reprezenta importanța mea. Nu ratam nici un mesaj și aveam grijă să trimit și eu. SMS-ul era progresism. Acum, în asemenea situații, îl cred mai degrabă o formă de a fi amabil, dar fără prea multă implicare.

Nu mi-e clar când, dar știu sigur că de cel puțin 10 ani am renunțat la acest timp de a ura binele. Răspund la mesaje, dar nu mai am pornirea să fac asta din proprie inițiativă. Dacă contezi, te sun. Ne auzim si mă bucur să te aud și să te urez.

Anul acesta, mai mult ca în alți ani, am descoperit că persoane publice își fac mesajele personalizate. Cartoline cu numele lor. Să meargă la tot grupul. Nu un mesaj cu “Adriana, Crăciun fericit”. Suntem toți într-un colectiv anonim. Un mod trist de a ne face să credem că ținem legătura și că ne-ar păsa.

Adriana Săftoiu
Adriana Săftoiuhttp://canal33.ro
Adriana Săftoiu este specialist în comunicare, fost purtător de cuvânt al Preşedinţiei României şi invitat permanent al emisiunii LA SUBIECT, difuzata în fiecare vineri seară de la ora 19.00 pe Canal 33 HD
RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments