7.9 C
București
sâmbătă, 2 martie, 2024
Google search engine
DiverseIndustria hotelieră bucureșteană și anul de grație 2023

Industria hotelieră bucureșteană și anul de grație 2023

Roxana Dincă e director de vânzări în industria hotelieră bucureșteană, fiind de 14 ani implicată în breasla de gen.

canal33.ro a profitat de experiența sa profesională și a provocat-o, la finele anului trecut, la o discuție „la rece” despre situația la zi a industriei, dar și despre așteptările sale pentru noul an, 2024.

„Anul trecut, 2023, a fost un an de revenire pentru industria hotelieră bucureșteană, cel puțin. În cazul hotelului pe care-l reprezint 2023 a fost unul în care aproape am egalat ca performanțe anul 2019, considerat cel mai bun din istoria recentă a industriei hoteliere din România. Cifrele vor fi egale pentru multe afaceri și proprietăți din domeniu, inclusiv pentru noi”, a sunat una dintre primele sale sentințe.

Ar fi mai multe explicații pentru aceste rezultate, în opinia Roxanei Dincă, director de vânzări la CH Bucharest Hotel.

„Una dintre explicații ar consta în faptul că oamenii și-au dorit să călătorească, pentru că a fost perioada pandemiei în care au fost restricționați, iar după ridicarea restricțiilor au simțit această nevoie de a călători. Apoi, companiile au organizat evenimente pentru angajați, pentru că mulți erau obosiți de aceste întâlniri online și nu în ultimul rând au existat evenimente care s-au reluat. Multe conferințe de amploare, cândva anulate, sau evenimente sportive de amploare și ele anulate din aceleași motive. Așa că imediat ce lucrurile și-au revenit la normal sau la o așa zisă normalitate, toate aceste evenimente s-au reluat”, precizează pentru canal33.ro Roxana Dincă.

Ea indică și faptul că au existat factori externi care au produs descurajare, exemplul clasic fiind cel al războiului din Ucraina, sau, și mai proaspăt, confruntarea militară din Fâșia Gaza.

„În vara lui 2023 am avut câteva grupuri care ar fi trebuit să vină într-un circuit de vizitare la noi și care au decis să anuleze. E vorba de grupuri de câte 50 de persoane, care ar fi trebuit să stea în București doua sau trei zile. Înainte de pandemie și de războiul din Ucraina noi aduceam turiștii străini la noi cu argumentul că suntem o țară sigură”, trece ea în revistă argumentele noastre forte.

Iar dacă e de amintit un capitol la care au crescut pretențiile clienților, atunci acela e cel legat de igiena personală și generală pe care o oferă o unitate hotelieră.

„Pe de altă parte au crescut și costurile noastre de achiziții. Iar impactul lor nu e unul pozitiv. Dacă spuneam că din punctul de vedere al cifrei de afaceri am ajunge în 2023 la valoarea din 2019, din perspectiva profitului lucrurile stau diferit, fiindcă inflația ne-a afectat pe toți. Când vorbim de cifră de afaceri, avem rezultate bune. Când discutăm despre profitabilitate nu stăm la fel de bine ca în 2019”, a conchis Roxana Dincă.

RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments