După ce l-a așteptat degeaba pe Marcel Ciolacu la unul dintre multele șantiere pe care le consideră ilegale din Capitală, Nicușor Dan s-a dus la Palatul Victoria pentru o întâlnire cu premierul.
Premierul Marcel Ciolacu, alături de mai mulți membri ai cabinetului pe care acesta îl conduce și care au responsabilități în domeniile transportului și al energiei au avut astăzi, 17 septembrie, o întâlnire de lucru cu primarii Capitalei. Au existat două teme importante de discuție: gestionarea traficului din București și alimentarea cu energie termică în sistem centralizat pentru iarna viitoare.
Membrii Guvernului și primarii au analizat un set de propuneri privind fluidizarea traficului, precum: colaborarea Poliției Române cu poliția locală a municipiului București pentru dirijarea traficului la orele de vârf și în zonele cele mai aglomerate; monitorizarea șantierelor de investiții, posibilitatea amenajării unei benzi speciale de transport în jurul unităților școlare; extinderea și îmbunătățirea condițiilor de transport în comun.
De asemenea, s-a discutat despre continuarea lucrărilor la Centura Capitalei (A0), investiție ce contribuie la fluidizarea traficului în București, extinderea rețelei de metrou și alte proiecte de investiții pentru îmbunătățirea managementului traficului.
”Vreau să stabilim un dialog permanent și un grup de lucru între Guvern-Primăria Capitalei și primăriile de sector pentru că București-ul are nevoie de un plan integrat și coerent de rezolvare a problemelor și de dezvoltare. Aveți susținerea Guvernului, implicarea tuturor miniștrilor pentru a debloca ceea ce nu a funcționat până acum și a lucra împreună pentru bucureșteni”, a declarat premierul Marcel Ciolacu.
Nicușor Dan anunțase însă chiar de săptămâna trecută că îl așteaptă pe Marcel Ciolacu la un șantier unde se construiește ilegal, după cum susține primarul general al Capitalei, ceea ce va avea ca efect aglomerarea traficului în zona respectivă, una și-așa sufocată la orele de vârf.
„Premierul Marcel Ciolacu nu a venit astăzi la șantierul din strada Intrarea Gherghiței nr.8, din sectorul 2.
Scopul invitației era de a-i arăta la fața locului un exemplu de urbanism nociv din cauza căruia am ajuns să avem un trafic atât de aglomerat.
Pe Intrarea Gherghiței se construiește un complex imobiliar care va avea, dacă instanța nu va opri construcția, peste 2.000 de apartamente, care înseamnă 5.000 de oameni, adică mai mult decât locuitorii orașului Predeal. Și toți acești oameni vor ieși pe două străduțe de 6 metri lățime.
Traficul din Bucureşti este generat de sute de astfel de investiţii. Și exemple de genul acesta sunt multe, cum ar fi zona Pipera, care şi-a epuizat potenţialul de energie electrică. Pentru ca investiţiile aceluiaşi dezvoltator din zona Pipera să poată să fie făcute este nevoie ca operatorul de energie să aducă energia electrică de la 7 kilometri, pe Calea Dorobanţi. Şi de acolo, din Pipera, încă 3 kilometri până aici. Deci ca aceste locuinţe să poată fi folosite e nevoie să spargem şoseaua pe 10 kilometri în Bucureşti, ceea ce afectează traficul semnificativ.
Mai mult, această dezvoltare de 2.100 de apartamente are o autorizaţie de construire emisă de primarul sectorului 2 în anul 2023, care se bazează pe PUZ sector 2. PUZ-ul sectorului 2, în momentul în care a fost emisă autorizaţia de construire, era suspendat. Emiterea unui act individual în baza unui act normativ care este suspendat nu produce efecte juridice. Deci nelegalitatea autorizaţiei decurge din nelegalitatea PUZ-ului sectorului 2.
Din respect pentru bucureşteni, am participat la ședința de la Guvern, dar problema adevărată rămâne ilegalitatea în care se dezvoltă urbanistic oraşul”, a scris pe facebook Nicușor Dan în această după-amiază.