20.4 C
București
luni, 7 octombrie, 2024
spot_img
StiriInternLegea pe care nu o mai respectă aproape nimeni la nici cinci...

Legea pe care nu o mai respectă aproape nimeni la nici cinci luni de când a intrat în vigoare

La mijlocul lunii iunie a fost adoptată o lege, nr. 168/2023, prin care toți șoferii sunt obligați să folosească faza scurtă pe tot timpul deplasării pe drumurile publice. Ce s-a ales de această nouă prevedere și câți conducători auto o mai respectă, se poate vedea cu ochiul liber, mergând pe stradă.

Folosirea luminilor de întâlnire, sau a fazei scurte, cum se mai spune între șoferi a devenit obligatorie pe toate drumurile publice începând cu data de 16 iunie anul curent.

Cei care au autoturisme noi au scăpat de grija aprinderii luminilor de întâlnire. Sursa foto: autovit.ro

Înainte de adoptarea acestei legi, șoferii erau obligați să meargă cu faza scurtă doar pe autostrăzi, drumurile expres, sau cele europene, așa cum stabilea Codul rutier până la acea dată și doar motocicliștii aveau această obligație, de a merge cu luminile de întâlnire aprinse, indiferent pe ce categorie de drum se deplasează.

Instructorul auto de pe această mașină de școală a uitat să își instruiască elevul în ceea ce privește obligativitatea aprinderii fazei scurte Sursa foto: captură video

După șocul inițial, când toți conducătorii de autovehicule mergeau cu toate becurile aprinse, de frica amenzilor, șoferii au cam renunțat la această măsură obligatorie, considerând prevederea absurdă. Mulți spun că este irațional să te deplasezi prin oraș ziua în amiaza mare cu faza scurtă, atunci când este vizibilitate perfectă.

Chiar și polițiștii au cam renunțat să îi sancționeze pe cei care merg fără a porni luminile de întâlnire. Contactat telefonic, Claudiu Costea, purtător de cuvânt la Brigada Rutieră a Capitalei, ne-a spus că măsura sancționării șoferilor aparține agentului constatator.

DN 3, la intrarea în București. Doar unul din trei șoferi circulă cu luminile de întâlnire pornite.

Nici nu prea ar avea cum să îi sancționeze pe toți cei care ignoră legea, pentru simplul motiv că sunt prea mulți, s-ar bloca circulația dacă într-o intersecție ar fi opriți toți contravenienții. Potrivit Codului Rutier, amenda începe de la 290 de lei și poate ajunge până la 435 de lei.

Claudiu Costea, purtător de cuvânt al Brigăzii Rutiere a Capitalei spune că agentul constatator decide dacă îi sancționează, sau nu, pe cei care uită să aprindă luminile de zi ale autoturismului. Sursa foto: captură video

Sunt,însă și șoferi care nu au această grijă, a aprinderii luminilor de câte ori pleacă la drum. Este vorba despre cei care posedă autoturisme fabricate după anul 2011 și  care sunt prevăzute cu lumini de zi (Daytime Running Light, sau DRL) ce se aprind automat,la pornirea motorului. Mașinile mai vechi,majoritare pe șoselele din România folosesc însă becuri clasice, care au o durată de viață destul de scurtă, iar șoferii încearcă să le folosească pe timp de zi cât mai puțin și doar pe șoselele din extraurban.

Gusti Constantin
Gusti Constantinhttp://canal33.ro
A debutat in presa scrisa in ianuarie 1994, fiind angajat prin concurs la Jurnalul National. A fost colaborator la mai multe agentii de stiri, dar si la posturi de radio. Din 1996 a prins gustul pentru stirile de televiziune, lucrand in redactia PRO TV si, ulterior, in cea a TVR. Nu a renuntat insa niciodata la pasiunea pentru presa scrisa, fiind reporter la cotidiene precum Ziua, Gardianul, sau Puterea. In 2010 a conceput si condus saptamanalul Concret.
RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments

LIVE