8.5 C
București
sâmbătă, 2 martie, 2024
Google search engine
StiriInternModernizarea Gării de Nord din București rămâne... ca-n gară. Curtea de Apel...

Modernizarea Gării de Nord din București rămâne… ca-n gară. Curtea de Apel București, decizie definitivă, contrară hotărârii CNSC

Decizie alambicată a judecătorilor de la Curtea de Apel din Capitală, după ce atribuirea contractului pentru modernizarea principalei porți de acces feroviar a Capitalei a fost contestată la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) și a ajuns apoi în instanță.

Intrarea principală în Gara de Nord, o imagine tristă a unui edificiu emblematic al Capitalei. Sursa foto: facebook

La finele lunii august, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a anunțat că a selectat doi constructori români pentru modernizarea Gării de Nord din București, etapa 1, un proiect finanțat din fonduri nerambursabile, prin Programul Transporturi (PT), după cum informează clubferoviar.ro.

A fost desemnată câștigătoare oferta depusă de asocierea a două firme românești, SC GDO MOV Impex  SRL și SC Omega Cert Sistem  SRL, ofertă în valoare 419.854.213,32 (fără TVA), contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii,conform aceleiași surse.

Durata aferentă proiectării și execuției lucrărilor este estimată la 55 de luni,din care nouă luni pentru proiectare și 46 de luni pentru execuție. Etapa I a programului de modernizare a celei mai mari gări din România include reabilitarea spațiilor existente în cele trei corpuri ale clădirii, unde se desfășoară activitatea feroviară, sunt asigurate servicii destinate călătorilor și activităților comerciale: Corp A (clădiri B-dul Dinicu Golescu), Corp B (central, coloane, casele de bilete clasa I), Corp C (casele de bilete clasa a II-a, Calea Giviței).

Spațiile de acces, acoperișul și spațiile comerciale din Gara de Nord par încremenite în timp. Sursa foto: facebook

Au fost respinse însă ofertele depuse de către Construcții Erbașu și cea a CMA Construct. Oferta celor de la Erbașu a fost declarată neconformă pe motiv că nu ar avea agrement tehnic feroviar, deși reprezentanții firmei susțineau în contestația depusă la CNSC că subcontractorul CCF ar deține o astfel de autorizație. Cealaltă ofertă perdantă, a celor de la CMA Construct, a fost respinsă pentru un preț considerat neobișnuit de mic, de 376 de milioane de lei, față de valoarea estimată, de 470 de milioane de lei.

A venit însă și decizia definitivă a judecătorilor de la Secția a X-a de contencios administrativ și fiscal și pentru achizitii publice a Curții de Apel București, care răstoarnă parțial hotărârea celor de la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor și obligă practic SRCF București să semneze contractul pentru modernizarea Gării de Nord cu CMA Construct Development SRL.

Astfel, atât asocierea firmelor declarate inițial câștigătoare, SC GDO MOV Impex  SRL și SC Omega Cert Sistem  SRL, cât și Erbașu Construct se văd scoase din competiție.

De menționat că licitația din august a iscat un mare scandal, după ce în presă au apărut informații despre una dintre firmele declarate inițial câștigătoare, Omega Cert Sistem SRL, firmă ce apărea în scripte că ar avea doi patroni și un singur muncitor. La acea vreme ministrulTransporturilor, Sorin Grindeanu anunța că va trimite  Corpul de Control la CNCF CFR SA, pentru verificarea condițiilor de desemnare a câștigătorului licitației. Rezultatele acestui control ar fi trebuit să fie comunicate publicului în luna octombrie, conform declarațiilor ministrului Grindeanu, ceea ce însă nu s-a mai întâmplat.

Revenind la noul câștigător al contractului de modernizare a Gării de Nord, din portofoliul etalat pe propriul site de către cei de la CMA Construct Development reținem construcția a foarte multor centre logistice în localități din jurul Capitalei, a patinoarului din Otopeni, dar și a unor mari centre comerciale în Pitești, Ploiești,Timișoara sau Constanța.

Acțiunile societății sunt deținute în proporție de 100% de către Cristian Șaramet, iar anul trecut firma a avut o cifră de afaceri de aproximativ 8 milioane de euro și un profit de peste 400.000 de euro.

Gusti Constantin
Gusti Constantinhttp://canal33.ro
A debutat in presa scrisa in ianuarie 1994, fiind angajat prin concurs la Jurnalul National. A fost colaborator la mai multe agentii de stiri, dar si la posturi de radio. Din 1996 a prins gustul pentru stirile de televiziune, lucrand in redactia PRO TV si, ulterior, in cea a TVR. Nu a renuntat insa niciodata la pasiunea pentru presa scrisa, fiind reporter la cotidiene precum Ziua, Gardianul, sau Puterea. In 2010 a conceput si condus saptamanalul Concret.
RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments