Publicația franceză „L’informe” a publicat ieri, 24 octombrie, un amplu articol în care se relatează despre intențiile grupului francez Carrefour de a se retrage de pe mai multe piețe din Europa, inclusiv din România. Reprezentanții Carrefout au dat ieri un comunicat în care nici nu confirmă, dar nici nu neagă această informație.

Conform publicației „L’informe”, retailerul francez Carrefour a mandatat BNP Paribas pentru a testa interesul unor potenţiali cumpărători pentru întregul lanț de magazine din România.
Această acțiune nu este țintită punctual doar în România, ci ar face parte dintr-o amplă revizuire a portofoliului Carrefour, care va duce la reducerea prezenţei sale internaţionale.
Astfel, aceeași intenție ar avea grupul francez și în ceea ce privește afacerile sale din Polonia și Argentina. Carrefour a mandatat JP Morgan pentru a vinde activităţile din Polonia, iar Deutsche Bank a fost desemnată pentru a gestiona procesul din Argentina.
Conform zf.ro, în Italia, compania Carrefour s-a despărţit recent de reţeaua sa de 1.200 de magazine (dintre care 900 în franciză), vândută către New-Princes Group.
Jurnaliștii francezi spun că grupul Carrefour a decis să vândă şi magazinele sale din România, iar banca de investiţii BNP Paribas a fost aleasă drept consilier financiar pentru această tranzacţie.
Legat de aceste dezvăluiri, Carrefour România a dat ieri publicității un comunicat în care nici nu confirmă, dar nici nu infirmă aceste informații.
”La jumătatea procesului de implementare a planului strategic Carrefour 2026, și ca răspuns la schimbările din piață, Grupul a desfășurat o analiză a portofoliului de activități, a tuturor verticalelor de business și modelelor organizaționale.
În primele nouă luni ale anului, Carrefour România a înregistrat vânzări de 2,29 miliarde de euro, în creștere cu 1,9% în termeni comparabili, raportat la perioada similară din 2024.
(…) Carrefour își menține în continuare poziția solidă pe piață și să atragă clienți prin ofertele și politicile sale adaptate contextului economic. De la începutul acestui an, compania a continuat programul de reduceri pe termen lung, care include până la 2.000 de articole la preț redus, consolidându-și astfel poziția de partener de încredere pentru clienți.
Grupul continuă implementarea planului strategic în România, care vizează deschiderea a peste 30 de magazine noi în 2025, dezvoltarea segmentului de comerț online și consolidarea parteneriatelor locale cu producătorii români, având deja o rețea puternică de 1.500 de parteneri locali. De altfel, la nivelul întregii rețele de furnizori, 93% sunt companii românești, sprijinind economia locală”.
Din comunicatul Carrefour atrage atenția fraza în care se spune că retailerul francez are în intenție ca în acest an să deschidă în România 30 de magazine noi, însă planurile se opresc la 2025.
Operațiunea de predare a afacerii către un alt mare grup din România, Delhaize (care deține Profi și Mega Image) sau Schwarz, care deține Kaufland și Lidl este una delicată și ar putea intra în atenția Consiliului Concurenței. De preluarea magazinelor Carrefour s-ar fi declarat interesată o altă companie franceză, Auchan România, dar se pare că afacerea a picat după mai multe negocieri.
În 2024, Carrefour a avut o cifră de afaceri de 12.543.806.855 lei și a raportat un profit net de 52.475.186 lei, având un număr mediu de 10.141 angajați.





