Avem deja mașini electrice. Lor li s-au adăugat treptat camioane de mare tonaj, dar și mijloace de transport în comun, tot electrice. Când va sosi însă clipa în care aviața comercială va face și ea pasul hotărâtor în această direcție?
Mai ales că mai marii lumii au stabilit deja un obiectiv foarte pretențios, zero emisii nete până în 2050. Combustibilul durabil pentru aviație nu este produs suficient de repede și par să existe puține alternative la orizont pentru consumul de combustibil. motoare cu reacție și turbopropulsoare.
Cu toate acestea, cei de la cnn.com au descoperit că lucrurile nu stau chiar atât de pesimist.
Un startup olandez Elysian are deja planuri pentru o aeronavă regională complet electrică, cu o autonomie de 500 mile (805 kilometri) și spațiu pentru 90 de pasageri. O aeronavă capabilă să reducă emisiile de carbon cu 90% și care-și propune să rescrie istoria zborurilor comerciale.
E drept că avionul lor, numit E9X, există deocamdată doar pe hârtie. Elysian intenționează să construiască un model la scară în doi până la trei ani și un prototip la scară completă până în 2030. Și e foarte posibil să nu aibă caracteristicile de design deja cunoscute, ci unele oarecum surprinzătoare.

Se pare că E9X va avea opt motoare cu elice și o anvergură de aproape 138 de picioare (42 de metri), mai mare decât un Boeing 737 sau un Airbus A320, deși ambele pot transporta mai mult decât dublul pasagerilor din viitoarele aeronave electrice – precum și un fuzelaj mai subțire ca cel cu care suntem obișnuiți noi toți, cei care avem o istorie aparte a zborurilor aeriene.