25.3 C
București
joi, 12 septembrie, 2024
spot_img
StiriInternRAR Auto-Pass, aplicația care îi îngrozește pe samsarii de mașini, accesibilă de...

RAR Auto-Pass, aplicația care îi îngrozește pe samsarii de mașini, accesibilă de la 1 decembrie 2024

Registrul Auto Român anunță că de la 1 decembrie 2024 cei care vând un autovehicul vor putea obține certificatul RAR Auto-Pass, adică un „cazier” complet al fiecărei mașini, act ce îi va convinge pe potențialii clienți că mașina este în stare perfectă. „Pașaportul” de la RAR va conține informații de la producător, stații ITP și service-uri.

Accidentele și reparațiile din service vor apărea în RAR Auto-Pass

Samsarii de autovehicule bușite în străinătate și vândute în România drept mașini „ca și noi”, folosite de o bunicuță din Germania doar pentru a merge la piață au de ce să intre în panică. De la 1 decembrie 2024 RAR va elibera un certificat ce va conține istoricul complet al fiecărui autoturism. Denumit RAR Auto-Pass acest act va conține toate datele referitoare la accidente sau reparațiile din service.

„De la sfârșitul lunii mai, aplicația RAR Auto-Pass va fi gata din punct de vedere al platformei, exact cum este prevăzut și în termenul legal și va fi distribuită către toate entitățile care vor completa în această aplicație datele necesare eliberării certificatului RAR Auto-Pass. Aici mă refer la service-uri, stații ITP, ateliere pentru inspecții tahografice și la producătorii de vehicule rutiere. Pentru a putea fi colectate suficiente date astfel încât imaginea de ansamblu asupra unui vehicul să fie cât mai relevantă pentru cel care îl cumpără, va fi necesară o perioadă de minimum șase luni, astfel încât toate aceste entități să poată să încarce datele din spate în aplicație. Prin urmare, începând cu 1 decembrie, RAR va elibera, conform legii, persoanelor care vând un autovehicul, certificatul RAR Auto-Pass. Acesta va putea fi oferit cumpărătorului în momentul tranzacției”, a declarat Mihai Alecu, directorul general al RAR, pentru Radio România Actualități.

„În certificat că se vor regăsi date complexe despre istoricul mașinii respective, începând cu valoarea kilometrajului, a odometrului, numărul de identificare al autovehiculului, data și natura evenimentelor rutiere în care a fost implicat, detalii despre avariile grave la sistemele de frânare și direcție precum și tipurile de intervenții pe care vehiculul le-a avut, respectiv întreținere, reparație, actualizare de soft și așa mai departe. Acest istoric digital va conține inclusiv reviziile făcute în service. Cele care sunt înregistrate, făcute la service-urile autorizate. Vor fi și situații, bineînțeles, în care în momentul interogării aplicației să nu fie găsită nicio informație despre un anumit vehicul și atunci se va elibera gratuit certificatul de negare RAR Auto-Pass, deci nu va fi taxat”,a mai explicat directorul RAR.

Acesta a precizat că s-ar putea totuși să existe și „scăpări” ale programului: „Chiar și cu acest certificat RAR Auto-Pass, vânzătorul poate să fraudeze, așa cum fraudează și kilometrajul, să facă tot felul de modificări pentru a vinde o mașină care nu este conformă în realitate. Cumpărătorul poate să verifice și pe site-ul nostru, fără a prezenta autovehiculul, doar online, contra cost. Estimăm la momentul actual drept costuri un tarif de circa 50 de lei pe care va trebui să-l plătească vânzătorul care va efectua tranzacția. Recomandarea noastră este ca și cumpărătorul să poată să facă o verificare dacă e interesat”.

Conform unei statistici întocmite de cei de la autovit.ro, în 2023 s-au efectuat peste 1,1 milioane de tranzacții pe piața auto. Au fost vândute peste 142.000 de autoturisme noi și aproximativ 660.000 de mașini second-hand, 304.000 dintre acestea fiind aduse din străinătate.

Gusti Constantin
Gusti Constantinhttp://canal33.ro
A debutat in presa scrisa in ianuarie 1994, fiind angajat prin concurs la Jurnalul National. A fost colaborator la mai multe agentii de stiri, dar si la posturi de radio. Din 1996 a prins gustul pentru stirile de televiziune, lucrand in redactia PRO TV si, ulterior, in cea a TVR. Nu a renuntat insa niciodata la pasiunea pentru presa scrisa, fiind reporter la cotidiene precum Ziua, Gardianul, sau Puterea. In 2010 a conceput si condus saptamanalul Concret.
RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments

LIVE