37.8 C
București
joi, 20 iunie, 2024
Google search engine
StiriInternRăzboi total între firmele care intermediază comenzile pentru taxi, în Bucureștiul nostru...

Război total între firmele care intermediază comenzile pentru taxi, în Bucureștiul nostru iubit!

Societățile care în București au pus stăpânire pe intermedierea comenzilor pentru taxi între clienți și șoferi au ajuns să ducă un război necruțător, pentru a ajunge să dețină monopolul în acest domeniu.

Este vorba despre firmele care au înființat aplicațiile Star Taxi și GoCab, aplicații prin intermediul cărora, în București și nu numai, poți comanda rapid un taxi, fără a risca să dai peste șoferi care pretind tarife nejustificate.

Astfel, în timp ce pe piața de ridesharing „Bolt” și „Uber”, cele mai cunoscute companii, „se faultează” elegant, oferind tot felul de promoții atât clienților cât și șoferilor, taximetria a ajuns bătaia de joc a celor două firme care asigură interfața. Acestea își fură la propriu clienții, mergând la diverse multinaționale, hoteluri, restaurante sau supermarketuri cu oferte de transport pentru angajați sub prețul companiei rivale.

După cum povestesc taximetriștii, șoferii de la Dartex, una dintre companiile mari de taxi din Capitală au fost pur și simplu excluși recent de la comenzi de către cei de la Star Taxi. Ca urmare, șoferii au renunțat la colaborarea cu Dartex, firmă deținută de cei de la GoCab, au decolantat mașinile și au dat fuga la alte firme mari, gen Speed, Cristaxi ori Titan.

Odată pornit acest război, nici cei de la GoCab nu vor să rămână datori și au  început să le sufle contractele de tip business celor de la Star. Pentru șoferii onești, care stau cu orele cu ochii pe telefon sau tabletă sperând să apară vreo comandă, acest război între cele două firme nu a adus nimic bun.

Majoritatea acestor șoferi trebuie să îndeplinească un anumit target zilnic, așa-numitul plan, care pornește de la 100 de lei, dar ajunge la unele firme și la 140 de  lei pentru 24 de ore. În acești bani șoferii sunt asigurați că au un contract de muncă full-time și că nu-i privește plata pentru reparațiile autoturismului sau asigurarea auto.

Însă, după cum spun sub acoperirea anonimatului mulți dintre aceștia, comenzile sunt puține și se dau pe ochi frumoși, după criterii știute numai de reprezentanții celor două societăți.

În plus, spre deosebire de aplicațiile pentru ridesharing unde comenzile ajung la un singur șofer, cel aflat cel mai aproape de persoana care caută un autoturism disponibil, la taxi comenzile sunt date la grămadă și le obțin cei care dau mai repede în butoane sau au tarifele mai mici. Din acest motiv, foarte mulți taximetriști au renunțat la taximerie și au dezertat la „Uber” sau „Bolt”, unde comenzile sunt din abundență.

Gusti Constantin
Gusti Constantinhttp://canal33.ro
A debutat in presa scrisa in ianuarie 1994, fiind angajat prin concurs la Jurnalul National. A fost colaborator la mai multe agentii de stiri, dar si la posturi de radio. Din 1996 a prins gustul pentru stirile de televiziune, lucrand in redactia PRO TV si, ulterior, in cea a TVR. Nu a renuntat insa niciodata la pasiunea pentru presa scrisa, fiind reporter la cotidiene precum Ziua, Gardianul, sau Puterea. In 2010 a conceput si condus saptamanalul Concret.
RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments