În ritm de „Macarena”, trapperița Erika Isac a reușit, la doar câteva zile de la lansarea noii sale piese, să împartă România în două, mesajul acesteia fiind unul de revoltă cu privire la tratamentul misogin pe care femeile (nu) trebuie să îl suporte.
Tânăra artistă abordează prin piesa sa probleme grave cu care femeile încă se confruntă, de la cum acestea încă sunt văzute în societate („Femeia tre’ să calce și să spele și s-ajute”), până la violența de orice natură, inclusiv violul.
Din păcate, în România, mentalitatea este prima care trage semnale de alarmă. Așa cum spune și Erika în versurile sale, dacă la primele întâlniri bărbatului îi e teamă „să nu fie păcălit de glet”, femeia trăiește frici reale, dar care sunt minimizate sau chiar ignorate: „Să nu-l apuce omoru’, să-l apuce violu’/ S-apuce să o bată, s-apuce să o-mbete/ S-apuce să o fure, s-o răpească, să se certe”.
Mentalitatea greșită este confirmată și de faptul că violul este adesea considerat din vina victimei. Astfel de fenomene au fost subliniate intens de Erika în versurile sale, motiv pentru care mesajul acesteia a fost lăudat și promovat din ce în ce mai mult în mediul online, atât de fanii acesteia, cât și de alți influenceri.
Deși mesajul este unul social, „Macarena” a stârnit și numeroase reacții negative, ascultătorii criticând dur limbajul licențios din versuri, cu toate că trapperița este cunoscută și, de multe ori, apreciată pentru exprimarea liberă pe care o are în piesele sale. Nici videoclipul nu a rămas nejudecat, aparițiile sale nud în fața camerelor de filmat fiind considerate controversate printre cei mai „pudici”.
În ciuda reacțiilor negative, Erika Isac declara într-un interviu pentru Pagina de Media că scopul unui astfel de videoclip a fost chiar să fie unul „scandalos” și „la fel de șocant ca piesa”.
Mai mult decât atât, asumarea cu care folosește intenționat un limbaj necenzurat se vede încă din versurile sale autoironice („Cum să vorbești urât? Erika, ești domnișoară!”), artista dorind să demonteze concepția că femeile „adevărate” nu înjură, un stereotip care situează, greșit, femeia pe o treaptă inferioară lui „Mirel din Turnu Măgurele”, personajul fictiv creat de Erika.