3.1 C
București
luni, 2 decembrie, 2024
spot_img
DiverseRomânii au făcut în 2023 aproape 644 de milioane de tranzacții prin Revolut

Românii au făcut în 2023 aproape 644 de milioane de tranzacții prin Revolut

Românii au efectuat în 2023 aproape 644 de milioane de tranzacții cu banca digitală Revolut (tranzacții cu cardurile și cu aplicația, transferuri de fonduri către alți utilizatori, fie pe card, pe telefonul mobil sau către conturi bancare, retrageri de numerar la bancomate etc.), în creștere cu 75% față de 2022.

Potrivit unui comunicat al celor de la Revolut, în fiecare oră, au fost procesate, în medie, aproape 74.000 de tranzacții realizate de către clienții români.

Aproximativ 51% dintre acestea (337 de milioane de tranzacții) au fost plăți cu cardurile fizice sau virtuale, în creștere cu 20% față de anul anterior, în condițiile în care baza de clienți retail s-a majorat cu 38%. De asemenea, o creștere record cu 79% a fost înregistrată în 2023 și pentru cardurile virtuale de unică folosință generate de clienții români.

Studiul bazat pe datele interne ale băncii digitale Revolut pentru 2023 mai arată că shoppingul, produsele alimentare și mesele în oraș au fost principalele tendințe în utilizarea cardurilor de către clienții locali.

Cele mai multe plăți cu cardul fizic au fost realizate de către români pe plan local (48%), iar numărul tranzacțiilor a crescut cu 20% față de 2022. Plățile în străinătate au reprezentat 13% din totalul tranzacțiilor, în creștere cu 24% față de anul anterior.

22% din totalul sumelor cheltuite de utilizatorii români au mers către shopping, 18% către produsele alimentare, 12% către plățile în restaurante și fast-fooduri, 10% către servicii. Creșterea costului vieții și a prețurilor la produsele de bază a influențat modul în care românii și-au alocat bugetele pentru cumpărături. Astfel, cea mai mare creștere a sumei totale a plăților efectuate cu cardurile Revolut a fost înregistrată pentru produsele alimentare (+25%), urmate de divertisment (+23%) și shopping (+20%).

Totuși, din perspectiva categoriilor de comercianți către care s-au făcut plăți, cele mai mari sume au fost direcționate către magazinele de produse alimentare (peste 770 milioane de euro), baruri, cafenele și bistrouri (336 milioane de euro), benzinării (265 milioane de euro), fast-fooduri (190 milioane de euro), hoteluri, moteluri și stațiuni (169 milioane de euro).

Articolul Precedent
Articolul Urmator
Vasile Trofim
Vasile Trofimhttp://canal33.ro
Vasile Trofim a intrat in presa la scurt timp după 1992. A început mai întâi ca fotoreporter-colaborator la Evenimentul zilei, in vremea în care director era Ion Cristoiu, a contribuit la cresterea săptămânalului „Expres Magazin” si a ziarului bucureștean „Ora”. Prins in tumultul vieții economice a ultimilor ani a scris pentru publicația online revista-patronatelor.ro. Se declară un fan necondiționat al stilului jurnalistic promovat de regretata Jeana Gheorghiu, a cărui școală de specialitate a și urmat-o dealtfel.
RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments

LIVE