23.6 C
București
sâmbătă, 13 iulie, 2024
Google search engine
StiriInternRutele ocolitoare ale Văii Oltului (DN7) recomandate de CNAIR

Rutele ocolitoare ale Văii Oltului (DN7) recomandate de CNAIR

În urma scandalului național izbucnit după decizia intempestivă a ministrului Transportului de a închide Valea Oltului pe timp de zi  pentru o lună de zile, reprezentanții CNAIR au venit cu explicații și au publicat și o listă cu posibilele rute ocolitoare. TIR-urile vor trebui să meargă ori prin Defileul Jiului, ori pe București-A3-Brașov-Sibiu.

Va fi defrișat tot ce se află între cele două linii albastre

„În perioada 08.07 – 09.08.2024, pentru executarea lucrărilor de defrișare a versantului aflat în zona de protecție a DN7, pe sectorul cuprins între km 242+600 și km 250+000 se va institui măsura de închidere a circulației rutiere zilnic în intervalul orar 06:00 – 20:00, aceasta urmând a se desfășura pe următoarele rute ocolitoare:

Variante propuse pentru autovehiculele cu masa mai mare de 7,5 tone aflate în tranzit:

• Pentru relația București – Veștem (Sibiu) și retur:

București → A3 → Ploiești  → DN1A → Brașov → DN 1 → Veștem – intersecție cu DN 7

• Pentru relația Pitești – Brașov și retur:

Pitești → DN73 – A3 → Râșnov  → Brașov

• Pentru relația București – A1 Simeria (precum și zonele de vest, centru și nord ale țării) și retur:

București → A1 → Pitești → DN7 → Râmnicu Vâlcea → DN67 → Târgu Jiu → DN66 → Simeria → Nod Rutier Simeria A1

Totodată pentru această relație sunt propuse și următoarele variante alternative:

București → A1 → Pitești → DN65 – DEx12 → Craiova → DN6 → Filiași → DN66 → Târgu Jiu → DN66 → Simeria → Nod Rutier Simeria A1

București → A1 → Pitești → DN65 – DEx12 → Craiova → DN6 → Dr. Tr. Severin → DN6 → Lugoj → A6 → Nod Rutier Lugoj A1

București → DN6 → Alexandria → DN6 → Craiova → DN6 → Filiași → DN66 → Târgu Jiu → DN66 → Simeria → Nod Rutier Simeria A1

București → DN6 → Alexandria → DN6 → Craiova → DN6 → Dr. Tr. Severin → DN6 → Lugoj → A6 → Nod Rutier Lugoj A1”.

Cât despre variantele pentru autoturisme și dube cei de la CNAIR spun doar atât: „Pentru autovehiculele cu masa mai mică de 7,5 tone pot fi utilizate ca variante de ocolire drumurile naționale și județene din proximitatea sectorului închis circulației pe DN7”.

Cei care locuiesc în localitățile din zonă vor avea la dispoziție două „ferestre” de câte 30 de minute, timp în care pot pleca la serviciu, sau să se întoarcă acasă: „În intervalele orare 7:30 – 8:00 și 16:30 –17:00 executantul lucrărilor va ridica temporar măsura de închidere a traficului, pentru a permite tranzitarea sectorului de drum de către riveranii care lucrează în localitățile din proximitatea acestuia”.

Sunt însă și excepții, cum ar fi coloana oficială a președintelui Iohannis, sau ambulanțele: „Pe perioada instituirii închiderii circulaţiei pe sectorul de drum menţionat mai sus, va fi permisă circulaţia autovehiculelor cu regim de circulaţie prioritară precizate la art.32 alin 2 lit. a) şi b) din OUG 195/2002, precum și a autovehiculelor speciale de transport pacienți.

Trecerea autovehiculelor se va realiza sub supravegherea constructorului, astfel încât să fie eliminat riscul apariției oricărui eveniment care să pună în pericol integritatea participanților la trafic sau a personalului implicat în desfășurarea lucrărilor”.

Au fost luate măsuri astfel încât pe variantele recomandate și propuse, în toată această perioadă să nu fie instituite alte restricții de circulație ce ar putea afecta fluența și siguranța circulației, iar acolo unde există acestea să fie ridicate în cel mai scurt timp posibil.

La finalul postării pe pagina de facebook a CNAIR, conducerea instituției își aduce aminte și de cei care plătesc taxele din care funcționează compania.

„Ne cerem scuze pentru disconfortul creat, dar construcția autostrăzii Sibiu – Pitești este extrem de importantă, nu doar pentru România, ci și pentru economia europeană. Autostrada Sibiu – Pitești este deosebit de relevantă pentru desfășurarea traficului pe Coridorul IV Pan European, deoarece asigură la nivel funcțional o traversare de la Vest la Est a teritoriului național... Mai mult, trebuie conștientizat că defrișările cu circulația deschisă ar reprezenta un real pericol pentru siguranța traficului și pentru integritatea fizică a celor care ar tranzita zona unde se desfășoară lucrările”.

Gusti Constantin
Gusti Constantinhttp://canal33.ro
A debutat in presa scrisa in ianuarie 1994, fiind angajat prin concurs la Jurnalul National. A fost colaborator la mai multe agentii de stiri, dar si la posturi de radio. Din 1996 a prins gustul pentru stirile de televiziune, lucrand in redactia PRO TV si, ulterior, in cea a TVR. Nu a renuntat insa niciodata la pasiunea pentru presa scrisa, fiind reporter la cotidiene precum Ziua, Gardianul, sau Puterea. In 2010 a conceput si condus saptamanalul Concret.
RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments