Chiar dacă pare greu de crezut, astăzi se împlinesc 20 de ani de la lansarea rețelei de socializare Facebook. Povestea a început în în anul 2004, când Mark Zuckerberg, un student de la Universitatea Harvard, a lansat site-ul sub numele “TheFacebook”.
La început, în 4 februarie 2004, cu o investiţie de 19.000 de dolari, rețeaua a fost creată iniţial cu un scop social cu circuit închis pentru studenţii universităţii Harvard, din Statele Unite, sub denumirea de „thefacebook.com”. Succesul Facebook a determinat MasterCard, o companie de carduri de credit, să plătească Facebook pentru expunere.
Aplicația a fost folosită de studenții de la Harvard care doreau să creeze o prezență în rețelele sociale, cu fotografii și postări. Fiabilitatea și acoperirea sa pe scară largă au făcut ca aplicația să crească.

La scurt timp după succesul său inițial, și altor școli prestigioase precum Yale și Stanford li s-a permis să se alăture, fiind extinsă apoi angajaţilor unor companii ca Apple şi Microsoft.
Anterior apariției Facebook, rețelele sociale online erau cu totul diferite și nu conțineau o platformă care să ofere o experiență integrată de socializare și conectare. Facebook a schimbat această paradigmă, oferind o interfață simplă și ușor de utilizat, care le-a permis utilizatorilor să interacționeze unul cu celalalt într-un mod convenabil și mult mai eficient.

Dacă la începuturile sale Facebook era popular în special în rândul studenților universitari cărora le oferea o modalitate simplă și convenabilă de a-și conecta colegii și de a-și împărtăși interesele și activitățile, odată cu introducerea rețelei sociale către publicul larg, popularitatea platformei a explodat și a devenit un fenomen global.
De atunci, Facebook a devenit o forță majoră în lumea digitală, atrăgând miliarde de utilizatori și schimbând modul în care comunicăm cu prietenii și familia noastră.

Facebook este una dintre cele mai populare platforme de socializare din lume, care a revoluționat modul în care oamenii interacționează și își împărtășesc viața online.
Mark Zukerberg propunea tuturor utilizatorilor, la aniversarea a 12 ani de la înființarea platfomei Facebook, într-un mesaj postat pe contul personal, să sărbătorească ziua prietenilor.
„Prietenia este cea care dă sens vieții și trebuie să ne amintim întotdeauna să o sărbătorim.
Aniversarea noastră are o semnificaţie deosebit de importantă pentru mine, deoarece reprezintă o oportunitate de a reflecta la cât de departe am ajuns împreună noi, în calitate de comunitate.”

În 2024, după 20 de ani de la înființare, rețeaua de socializare numără 2,91 miliarde de utilizatori, căci Facebook a deschis calea unei comunicări eficiente și gratuite, posibile la un click distanță,
Pentru a nu face totuși confuzie, ziua în care se sărbătorește la nivel mondial prietenia între oameni, țări și culture este proclamată pe data de 30 iulie.
Astăzi, pe 4 februarie, ziua de naștere a aplicației, sărbătorim ziua prieteniei pe Facebook.

Putem da credit, de ce nu, acestei zile, in context facebook. Pentru că ne-a adus aproape unii de ceilalți, lucru care dincolo de ecran ar fi fost imposibil.
Am legat prietenii, am purtat războaie, am capitulat, am ieșit învingători… Uneori am devenit prizonierii unor postări, alteori le-am trecut cu vederea, la unele care nu ne-au plăcut am închis ochii, uneori suntem mai vehementi, alteori mai blânzi. Pentru că așa facem într-o prietenie!