Aurul va rămâne cel mai tranzacționat activ de pe piața de amanet, și în 2025. Potrivit specialiștilor, metalul prețios va continua să dețină supremia, fără a fi amenințat, chiar și pe această piață.
El va fi secondat anul viitor cu brio de smartphone-uri, laptop-uri, dar și de produsele de lux, cu precădere ceasurile și gențile create de designeri foarte cunoscuți.
„Clienții aleg să tranzacționeze preponderent aur datorită avantajelor evidente ale acestui metal prețios”, afirmă Cosmin Popovici, directorul general al uneia dintre cele mai cunoscute companii prezente în piața locală de amanet, Magnor.
„Mă refer la lichiditatea crescută a aurului, adică la posibilitatea de a fi transformat rapid în cash, la protecția pe care o oferă împotriva inflației, dar și la stabilitatea oferită în contextul volatilității economice”, mai spune el.
Pe de altă parte, valoarea medie a tichetului de amanet a fost în 2024 de 1.300 lei, iar aproximativ 80% dintre clienții companiei și-au răscumpărat bunurile. Diferența a ales să le vândă către companie.
Pe de altă parte, cel mai scump produs vândut de compania amintită în 2024 a fost un ceas Rolex Daytona Platinum Ice, în valoare de 71.000 de euro.
„Industria de amanet poate fi considerată un barometru social, iar pentru a face față tuturor schimbărilor, companiile trebuie să anticipeze evoluțiile și să-și adapteze strategiile pentru a gestiona aproape orice situație”, e de părere același Cosmin Popovici.