21.6 C
București
sâmbătă, 13 aprilie, 2024
Google search engine
StiriCUM ARATĂ VIITORUL AFACERILOR? DIANA STAFIE NE ÎNVAȚĂ CE SĂ FACEM CU...

CUM ARATĂ VIITORUL AFACERILOR? DIANA STAFIE NE ÎNVAȚĂ CE SĂ FACEM CU „AMINTIRILE DIN VIITOR”

Știrile din zonele de război și situațiile tensionate ne fac adesea să ne gândim cu teamă sau neîncredere la viitor. Schimbările fiscale, de asemenea, seamănă confuzie și pot descuraja mediul de afaceri.
Adaptabilitatea și schimbările de perspectivă pot fi factorii cheie care vor juca un rol crucial în raportarea la ce ne așteaptă.


Diana Stafie, foresight strategist, prezentă în emisiunea Jurnal de Business cu Alexandru Catalan, a povestit cu optimism că viitorul este despre posibilități și nu probabilități.
A făcut și o corectare, viitoruri, pentru că „viitorul nu este niciodată unul singur.”

Specialistul a afirmat că atunci când discutăm despre viitor, nu vorbim despre predicție, ci de o analiză prospectivă.
Sunt anumite elemente de schimbare, inovație, tendințe, pe care identificându-le și analizându-le, dau un avantaj competitiv companiilor.


Lucrurile inovative, care încă nu sunt răspândite la scară largă, pot influența un anumit domeniu. Viziunea de ansamblu și acțiunea la momentul potrivit pot ajuta o companie sau o afacere să ajungă în rândul liderilor de piață.


Companiile au nevoie să știe de ultimele start-up-uri, fonduri de investiții alocate, ultimile reglementări dintr-un anumit domeniu, pentru a vedea cum acționează în viitor.


Pe lângă numeroase opreliști și temeri, pandemia a avut și câteva aspecte din care putem învăță. Restricția a generat un context pentru pregătirea strategiilor în avans.
Sunt două aspecte în viitorul afacerilor: ce model de business nou ai putea face și prin ce procese treci cu angajații tăi, pentru ca ei să mențină relevantă afacerea.
„Amintiri din viitor” este o metaforă pentru abordarea responsabilă a situațiilor prin care am mai trecut ca societate.


Specialistul în analiza viitorului alternativ spune că în loc să facem predicții despre următoarea criză sau pandemie, am putea fi mai eficienți cu întocmirea unor planuri cu riscuri și oprtunități. Avem nevoie, ca societate sau mediu de afaceri, de scenarii care răspund la așteptările ce pot apărea în viitor.


Inovația nu vine din același domeniu, de cele mai multe ori. Industriile se pot inspira sau chiar asocia.
Când analiștii fac o cercetare într-un domeniu, aruncă o privire și în alte industrii. Există anumite modele de business care pot funcționa la fel de bine în industria pe care o dezvolți.
Datele adunate pot face niște narațiuni posibile, pe baza semnalelor din prezent.

Este mult focus pe burnout. Companiile se concentrează mai mult după pandemie pe bunăstarea angajaților


Se poate observa, în prezent, un efect al pandemiei sau a situațiilor tensionate asupra oamenilor din companii: aceștia au mai multe așteptări de la angajatori, să fie pregătiți mai bine pentru diferite situații, pentru ce urmează.


Oamenii vor asigurări pentru o următoare criză medicală sau una economică.
Aceste cereri au determinat organizațiile să fie mai atenți la angajați. Ecosistemele mari profesionale pot genera anumite beneficii pentru a-și păstra angajații aproape.
A evoluat conceptul de echilibrare a vieții profesionale cu cea personală. Se vorbește mult despre burnout și sunt multe campanii care încercă să menajeze angajații, mai ales pe partea de sănătatea mentală. Este o grijă mare în această direcție.

Ce face un foresight strategist și cum ajunge în această funcție poți afla ăn video-ul de mai jos:

Jurnal de business, cu Alexandru Catalan, se vede de luni până joi, de la ora 11.00 și ora 12.00 doar pe Canal 33!

Alina Maslin
Alina Maslinhttp://canal33.ro
Licențiată în jurnalism și științe ale comunicării la UAIC Iași și absolventă a masteratului Jurnalism Tematic, Universitatea din București. A realizat articole pentru Rador, a fost colaborator Europa Fm și editor în trustul Intact, pentru Antena 1 și Antena Stars. Este Producător executiv la Canal 33 HD si redactor www.canal33.ro
RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments