20.6 C
București
vineri, 14 iunie, 2024
Google search engine
Mai MulteDezvoltare personalaCum oprim procrastinarea? Iată 10 modalități aplicabile imediat!

Cum oprim procrastinarea? Iată 10 modalități aplicabile imediat!

Procrastinarea presupune amânarea sistematică, repetitivă, devenită trăsătură de comportament și având efecte majore asupra calității vieții și relațiilor.

Statisticile arată că procrastinarea este din ce în ce mai des întâlnită atât în rândul adulților, cât și în rândul celor mici – ambele categorii fiind cu ușurință distrase de acțiuni recreative, astfel că își pierd focusul de la sarcinile și responsabilitățile pe care le au de îndeplinit.

Mai mult decât atât, s-a demonstrat că unul dintre principalii factori ai stresului este lipsa acțiunii în acele situații asupra cărora avem control. Tocmai pentru că igonorăm acele lucruri care ne-ar aduce mai aproape de ceea ce ne dorim și ne lăsăm distrași de social media, televizor, activități distractive, etc, ne simțim mai stresați, anxioși, agitați și mereu în alertă sau cu gândul că avem ceva de facut.

Cuvantul procrastinare este de origine latină (procrastinatio = amânare permanentă de pe o zi pe alta, tergiversare) – unde „pro” înseamnă „înainte” și „crastinus” înseamnă „de mâine”.

Cauzelor procrastinării le-am dedicat un articol special pe care vă invit să îl citiți AICI – Procrastinarea – ce este și de ce apare?

Iar în acest articol vă invit să descoperiți cum oprim procrastinarea?

Iată 10 modalități prin care oprim procrastinarea aplicabile imediat!

  1. Fă-ți o listă cu tot ce te stresează în acest moment.
  2. Identifică acele taskuri importante pentru tine în acest moment și notează-le pe un carnețel.
  3. Focusează-te pe fiecare task în parte, pe rând și bifează-l atunci când l-ai finalizat.
  4. Bucură-te de fiecare task îndeplinit și fii mândru/ă de tine de fiecare dată când alegi acțiunea în detrimentul procrastinării.
  5. Stabilește-ți pauze fixe la un anumit interval de timp și relaxează-te!
  6. Împarte taskurile mari în taskuri mai mici, pe care le implementezi mai ușor.
  7. Oprește-te din a visa ori din a pune la cale planul perfect și apucă-te de treaba!
  8. Practică auto-disciplina și alege să acționezi coform noilor tale valori!
  9. Elimina acele acțiuni care sunt doar o pierdere de timp..și știți la ce mă refer 😊 – poți seta aplicațiile să se închidă la un anumit interval de timp, de exemplu.
  10. Alege să îți stabileșți takurile cu o seară înainte. Astfel, a doua zi vei știi exact ce ai de făcut și nu vei mai pierde timp “să te aduni” să-ți planifici ziua, ci te apuci direct de treaba! Astfel vei reduce stresul și te vei simți în controlul vieții tale!

Voi cât de mult procrastinați?

Ați identificat o conexiune între stările de stres, anxietate sau alertă pe care le simțiți și faptul că amânați începerea anumitor taskuri, sarcini, acțiuni sau orice altceva ați avea de făcut?

RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments