16.7 C
București
joi, 23 mai, 2024
Google search engine
StiriInternMetroul de suprafață din zona metropolitană București-Ilfov merge cu pași de melc

Metroul de suprafață din zona metropolitană București-Ilfov merge cu pași de melc

Trenule mașină mică, cam asta s-a ales până acum de visul edilitar al celor de la Primăria Capitalei  și de la Consiliul Județean Ilfov legat de metroul de suprafață, destinat cu precădere celor care fac naveta zilnic. Din 16 linii promise a fi date în folosință funcționează una singură, iar acum se încearcă întocmirea planului pentru alte două rute ale trenului metropolitan, care nici măcar nu apăreau în planul inițial.

Trenul metropolitan a “aterizat” la Otopeni după ani de chin. Sursa foto: cfr.ro

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) a lansat în această săptămână anunțul de consultare a pieței pentru stabilirea valorii estimate și a duratei pentru întocmirea unui studiu de fezabilitate necesar dezvoltării serviciilor de tren urban și metropolitan București Ilfov pe două trasee: București Obor – Fundulea și Titan Sud – Frunzănești.

Harta ce evidențiază cele două linii de tren. Sursa foto: tpbi.ro

Serviciul de comunicare al TPBI informează că această consultarea a pieței pentru serviciul de elaborare a documentației tehnico-economice se face în două ipoteze: cu toate avizele necesare și fără avize, iar termenul de transmitere a ofertelor este 23.11.2023.

În viziunea celor dela TPBI, principalele caracteristici ale infrastructurii și ale serviciului de tren metropolitan ar fi: funcționează după un orar cadențat, adaptat fluxurilor de călători și corelat multimodal; utilizează infrastructura feroviară existentă sau linii suburbane dedicate; include peroane simple, în linie curentă, legate între ele sau cu rețelele de transport complementare prin subtraversări sau supra-traversări; stațiile sau punctele de oprire sunt fără personal (achiziția de bilete și informarea călătorilor se fac prin sisteme informatice integrate); călătoria (navetismul) durează în general sub o oră, cu o viteză comercială de 40–60 km/h.

Studierea, adaptarea și implementarea modelului de tren metropolitan european evidențiază introducerea unor rute în care frecvența trenurilor să fie mare, astfel încât transportul public rutier pe aceeași rută să se reducă foarte mult. Astfel, transportul public se va putea concentra pe relațiile neacoperite de trenul metropolitan, prin complementaritatea cu acesta asigurându-se noi rute de transport integrat, crescând astfel mobilitatea și calitatea serviciilor oferite pasagerilor”, spun cei de la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov.

Aceeași licitație a fost plimbată de la TPBI la PMB și ratată de acestă din urmă instituție, în luna august a acestui an, din lipsă de oferte.

Lui Nicușor Dan i-ar mai trebui câteva mandate de primar general pentru a pune pe șine metroul de suprafață. Sursa foto: captură video

Iată ce spunea Nicușor Dan în septembrie 2021, referitor la circulația cu trenul metropolitan în arealul București-Ilfov: ”Trenul metropolitan este practic un metrou care circulă la suprafaţă, cu toate avantajele pe care le are metroul, și cu avantajul că avem deja infrastructura CFR existentă. Înseamnă că, dacă locuieşti în Ilfov şi lucrezi în Bucureşti, poţi să îţi laşi maşina la un park&ride, te urci în trenul metropolitan şi cobori la Gara de Nord, sau în Pipera, sau la Gara Obor, sau la Afi Cotroceni, ceea ce înseamnă o semnificativă economie de timp și, implicit, o reducere a poluării aerului”.

Tot la acea dată, pe site-ul Primăriei Capitalei apăreau și date despre acest vis edilitar, evaluat la 600 de milioane de euro: “Proiectul Tren Metropolitan prevede 16 servicii (linii de tren metropolitan), care vor uni cartierele Municipiului București și localitățile din Județul Ilfov prin intermediul unor vehicule moderne și al unor viitoare gări care vor duce la revitalizarea localităților”.

Acestea sunt cele16 linii de tren metropolitan rămase la stadiul de bună intenție. Sursa foto: tpbi.ro

Deocamdată singura linie funcțională este cea care duce de la Gara de Nord la Aeroportul Henri Coandă.

Gusti Constantin
Gusti Constantinhttp://canal33.ro
A debutat in presa scrisa in ianuarie 1994, fiind angajat prin concurs la Jurnalul National. A fost colaborator la mai multe agentii de stiri, dar si la posturi de radio. Din 1996 a prins gustul pentru stirile de televiziune, lucrand in redactia PRO TV si, ulterior, in cea a TVR. Nu a renuntat insa niciodata la pasiunea pentru presa scrisa, fiind reporter la cotidiene precum Ziua, Gardianul, sau Puterea. In 2010 a conceput si condus saptamanalul Concret.
RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments