10.8 C
București
duminică, 3 martie, 2024
Google search engine
StiriInternO nouă întârziere la CFR Călători: scumpirea biletelor de tren cu 9%,...

O nouă întârziere la CFR Călători: scumpirea biletelor de tren cu 9%, anunțată după două zile de încasări la preț mărit

CFR anunța vineri, 8 decembrie 2023, printr-un comunicat de presă, modificările  din noul mers al trenurilor, valabil până la data de 14 decembrie 2024. Compania de stat a uitat, însă, să informeze și despre scumpirea biletelor de tren cu aproape nouă procente.

De duminică, CFR oferă aceleași servicii la tarife mai mari.

A fost blat pe linie, cum ar spune comentatorii de la meciurile de fotbal. Scumpirea biletelor de tren a apărut din neant,  duminică, 10 decembrie 2023, fără a fi anunțată în prealabil. Culmea, nici măcar cei cinci operatori privați nu s-au sinchisit să anunțe modificările de preț ale călătoriilor, deși biletele s-au scumpit în medie cu 8,8%. „Tarifele au fost actualizate, în conformitate cu prevederile legale, cu indicele de inflație înregistat în luna octombrie a anului. Valorile rezultate sunt rotunjite la cea mai apropiată valoare de 50 bani și 1 leu”, a declarat astăzi, pentru Club Feroviar, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară, Ștefan Roșeanu.

Abia după ce presa a semnalat, la sesizarea cetățenilor, despre scumpirea pe șest a biletelor de tren, CFR Călători a catadicsit să dea un comunicat pe această temă, anunțând însă, în mod voit eronat, că prețul biletelor se mărește chiar de astăzi, 12 decembrie, deși la casele de bilete s-au încasat mai mulți bani decât în mod normal încă din 10 decembrie.

„Conform comunicării Autorității pentru Reformă Feroviară și a prevederilor art. 17 din H.G. nr. 1453 /2022 pentru aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada decembrie 2022 – 11 decembrie 2032 în transportul feroviar public de călători care prevede că: ,,tarifele stabilite prin ordin al ministrului și infrastructurii se actualizează anual cu indicele de inflație stabilit de Institutul Național de Statistică la data de 1 octombrie.”, tarifele de deservire generală din transportul feroviar public de călători vor fi actualizate prin majorarea cu indicele de inflație de 8,8%, începând cu data de 12.12.2023.

Actualizarea tarifelor se aplică de către toți cei șase operatori feroviari,  unul – societate națională și alți cinci operatori feroviari privați. Această actualizare  raportată la indicele de inflație, conform prevederilor impuse de legislația în vigoare, vine în sprijinul echilibrării activității economice a tuturor operatorilor de transport feroviar de călători din România pe fondul creşterii preţurilor la diferite materiale cu pondere mare în activitatea de transport feroviar: combustibil, energie, piese etc”.

” Nășica” va da amenzi „indexate”.

Ca să îndulcească pastila, CFR anunță că menține, totuși, reducerile de preț pentru anumite categorii de călători.

„Facilităţile de călătorie acordate de CFR Călători până în prezent sunt valabile în continuare şi după aplicarea prevederilor H.G., menţinându-se principiile de protejare a călătorilor care utilizează frecvent trenurile de persoane, prin continuarea acordării de reduceri de până la 50% din tariful integral la abonamentele destinate navetiştilor, a reducerii 90% la abonamentele și biletele pentru studenți, a gratuității la abonamentele și biletele pentru elevi.

De asemenea se vor menţine și ofertele comerciale ale CFR Călători prin care se acordă reduceri tarifare, ca de exemplu: reducere de până la 10% din tariful de transport la cumpărarea cu anticipație de peste 11 zile, de 10% reducere din tariful de transport pentru călătoria dus-întors etc”.

După majorare, un bilet de tren de clasa a 2-a București-Constanța la Interregio costă 78,5 lei, pe relația București Nord-Brașov 64,5 lei, pe ruta București Nord-Suceava 118,5 lei, iar pe relația București Nord-Arad 145 de lei, după cum informează clubferoviar.ro.

Gusti Constantin
Gusti Constantinhttp://canal33.ro
A debutat in presa scrisa in ianuarie 1994, fiind angajat prin concurs la Jurnalul National. A fost colaborator la mai multe agentii de stiri, dar si la posturi de radio. Din 1996 a prins gustul pentru stirile de televiziune, lucrand in redactia PRO TV si, ulterior, in cea a TVR. Nu a renuntat insa niciodata la pasiunea pentru presa scrisa, fiind reporter la cotidiene precum Ziua, Gardianul, sau Puterea. In 2010 a conceput si condus saptamanalul Concret.
RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments