Ziua de Black Friday și cele imediat următoare sunt cele mai așteptate din an nu doar de milioane de români, ci și de membrii Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO). Cristi Movilă, prteședintele ARMO, spune că 2023 va aduce, per total, o creștere cuprinsă între cinci și zece a profitului industriei.
„Toată partea de comerț online și toată partea de comerț ar trebui să accelereze spre final de an și, de ce nu, unele companii, să și recupereze ce au pierdut față de 2022, să recupereze în final de an. Ne așteptăm la o creștere a industriei între cinci și zece la sută, pentru tot anul. Vom ajunge la o sumă de șapte miliarde de euro, toată industria de specialitate, adică bunuri cumpărate online. Dacă adăugăm și plata serviciilor, facturi, plata biletelor, etc, probabil mergem la zece miliarde de euro”, a declarat Cristi Movilă pentru Canal33.ro.
El a adăugat că e vorba în 2023 despre un „an de consolidare”.

„2023 este un an de consolidare, aș putea spune. Ne continuăm parcursul într-o poziție de consolidare, urmând trendurile din vest. 2023 nu va fi însă mai bun ca 2019 sau 2020, cel în care pandemia a jucat un rol decisiv”, a menționat tot el.
Concluzia sa personală e una însă optimistă.
„Trebuie spus că în 2020 și în 2021 au fost niște cumpărături de necesitate. Atunci am avut nevoie și a trebuit musai să cumpăr online, fiindcă nu se putea altfel, nu aveam posibilitatea de a mă deplasa sau de a cumpăra ofline, dar totodată am păstrat o creștere față de acești ani. Nu am revenit la vechile obiceiuri sau chiar dacă o parte dintre consumatori au revenit la obiceiurile de consum pur onfline, trebuie spus că toată piața, per total, a crescut”, indică același Cristi Movilă.
Tot el susține că mai există încă jucători a căror activitate online mai trebuie îmbunătățită, dar și că lucrurile s-au schimbat mult în bine.
„De Black Friday vânzările vor crește strict în funcție de categoria de produs, însă ceea ce deja am văzut și din anii anteriori și deja am discutat cu majoritatea membrilor asociației noastre, va fi sărbătoarea cu cele mai mari reduceri din an. Cumva, campanii de reduceri și motive de a oferi clientului anumite beneficii au existat în tot timpul anului, dar de Black Friday vor fi cele mai mari!”, a sunat promisiunea șefului ARMO.