7.9 C
București
sâmbătă, 2 martie, 2024
Google search engine
StiriInternRomânia și Kazahstan reinventează „Drumul mătăsii”. Portul Constanța ar urma să devină...

România și Kazahstan reinventează „Drumul mătăsii”. Portul Constanța ar urma să devină poarta de acces a mărfurilor dinspre Asia Centrală către Europa

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor anunță pe pagina personală de socializare rezultatele unei întâlniri ce s-ar putea dovedi extrem de profitabilă pentru România, cu omologul din Kazahstan și oameni de afaceri din această țară.

În sfârșit! Sorin Grindeanu reușește să se ocupe și de transporturi și promovează o nouă rută de cărăușie a mărfurilor dinspre Asia Centrală către Europa

„Întâlnire constructivă cu omologul meu din Republica Kazahstan, Marat Karabayev, aflat într-o vizită oficială în România!

Am discutat despre oportunitățile de cooperare în domeniul transporturilor de mărfuri pentru spațiul România- Marea Neagră- Regiunea Caucaz- Marea Caspică- Republica Kazahstan, traversat de „Coridorul de Mijloc”, care include „Ruta Internațională de Transport Transcaspică (Ruta TITR)În acest context am evidențiat importanța valorificării Portului Constanța ca nod important de tranzit pentru traficul de mărfuri dinspre statele din bazinului Mării Caspice și Asia Centrală și de Sud-Est”, a scris Grindeanu pe facebook.

„Cu ocazia întâlnirii organizată astăzi de Ministerul Transporturilor au fost semnate și două memorandumuri.

Primul Memorandum de Înțelegere semnat cu Ministerul Transporturilor din Kazahstan privește cooperarea în domeniul transporturilor și infrastructurii de transport.

Al doilea memorandum se referă la cooperarea în domeniul investigațiilor accidentelor și incidentelor de aviație. Acesta a fost semnat între Autoritatea de Investigare și Analiză a Siguranței Aviației Civile (AIAS) din România și Departamentul de Investigare a Accidentelor și Incidentelor pe Transport al Ministerului Transporturilor din Kazahstan.

La întrevedere au participat reprezentanți ai unor companii naționale și private de transport și logistică, autorități de stat din Kazahstan, Ambasadorul României la Astana, Mădălina Lupu  și Ambasadorul Republicii Kazahstan la București, Yerlik Ali”, a mai precizat oficialul român.

Memorandurile semnate astăzi între miniștrii transporturilor din Kazahstan și România pot constitui o alternativă la ruta de transport a mărfurilor pe care vor să o creeze Rusia și China, așa-numita rută a Mării Nordului, care ar urma să evite transportul maritim prin Canalul Suez și zona plină de riscuri a Mării Roșii.

Deloc lipsit de importanță, președintele Consiliului de Afaceri România-Kazahstan este Gruia Stoica, patronul societății Grup Feroviar Român (GFR).

Gusti Constantin
Gusti Constantinhttp://canal33.ro
A debutat in presa scrisa in ianuarie 1994, fiind angajat prin concurs la Jurnalul National. A fost colaborator la mai multe agentii de stiri, dar si la posturi de radio. Din 1996 a prins gustul pentru stirile de televiziune, lucrand in redactia PRO TV si, ulterior, in cea a TVR. Nu a renuntat insa niciodata la pasiunea pentru presa scrisa, fiind reporter la cotidiene precum Ziua, Gardianul, sau Puterea. In 2010 a conceput si condus saptamanalul Concret.
RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments