7.9 C
București
sâmbătă, 2 martie, 2024
Google search engine
StiriInternRomânia va avea trenuri noi-nouțe pe linii vechi și ruginite. 82 de...

România va avea trenuri noi-nouțe pe linii vechi și ruginite. 82 de garnituri ultramoderne vor ajunge la CFR în următorii ani

A venit Moșul la Ministerul Transporturilor! Pe străvechile șine ale CFR vor circula nu peste mult timp garnituri de tren care au climatizare, wi-fi la liber și zonă de bar/bistro.

Așa arată trenurile produse în Polonia care vor da piept cu șinele din România.

Marți, 19 decembrie 2023, la sediul Ministerului Transporturilor a fost încheiat contractul de achiziție pentru 20 de rame electrice de lung parcurs și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani. Garniturile vor fi achiziționate de la un producător din Polonia, Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spolka Akcyjna, mai pe scurt, PESA.

Comanda inițială se poate suplimenta prin act adițional, astfel încât se poate ajunge la o achiziție de 29 de garnituri de tren, cu o perioadă de mentenanță de 30 de ani. În contract este prevăzut și ca furnizorul să asigure servicii de instruire a personalului în ceea ce privește exploatarea, operarea trenurilor și utilizarea aplicațiilor software.

Valoarea totală a contractului este de 223.799.987,87 euro, din care 167.971.357,49 de euro o reprezintă valoarea ramelor de tren, restul banilor, 55.828.630,38 euro fiind plătiți pentru serviciile de mentenanță.

Reprezentanții Ministerului Transporturilor precizează că nu ar trebui să ne bucurăm prea devreme, deoarece termenul de livrare al primei rame este de 24 de luni de la semnarea contractului, adică în decembrie 2025.

Ramele de tren care urmează a fi livrate de polonezi sunt compuse din trei vagoane și au în total 191 de locuri pe scaune, clasa I și II. Din punct de vedere al confortului pasagerilor, ramele dispun de sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, o zonă bar/bistro, o zonă pentru călători cu dizabilități, precum și de o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat.

Trenurile cumpărate de Ministerul Transporturilor, prin ARF, vor circula pe următoarele rute: Cluj Napoca -Brașov; Cluj Napoca– Craiova; Brașov – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani -Iași/Suceava; Galați –lași/Suceava; Galați –Constanța (Mangalia); Constanța– Iași/Suceava; (Giurgiu) – București – Călărași.

După terminarea electrificării pe rutele Cluj Napoca – Oradea și Craiova – Calafat, noile vagoane vor circula și pe relațiile Oradea – Cluj Napoca– Brașov și Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria – Târgu Jiu – Craiova – Calafat.

Am văzut și miniștri fericiți! Sorin Grindeanu va avea trenulețe noi.

Veștile bune nu se termină aici pentru Sorin Grindeanu! O a doua licitație, care vizează livrarea în trei tranșe a 62 de trenuri electrice a fost câștigată tot de polonezii de la PESA, iar ARF poate semna oricând contractul, după ce Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a respins o acțiune formulată de cei de la Alstom.

“Aceste trenuri electrice sunt destinate pentru rute de scurt parcurs și vor fi coloana vertebrală a trenurilor metropolitane, care vor deservi zonele marilor orașe cu densitate mare de trafic, pentru transportul feroviar de călători”, a scris pe pagina personală de facebook Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Conform aceleiași surse, trenurile metropolitane fabricate de PESA pot atinge o viteză maximă de 160km/h, iar achiziția este împărțită în trei loturi, după cum urmează:

  • 20 trenuri pentru rutele: București Nord – Ploiești Sud – Adjud, Iași – Pașcani – Suceava și Bacău – Pașcani
  • 23 trenuri pentru rutele: Brașov – Gheorgheni, Arad – Timișoara – Caransebeș și Huedin – Cluj – Bistrița
  • 19 trenuri pentru rutele: București Nord –Brașov, București Nord – Roșiori, București Nord – București Obor/Fundulea și Constanța – Fetești.

Și pentru această achiziție se prevede posibilitatea de prelungire a perioadei de mentenanță și reparații de la 15 până la 30 de ani, prin încheierea unui act adițional.

Gusti Constantin
Gusti Constantinhttp://canal33.ro
A debutat in presa scrisa in ianuarie 1994, fiind angajat prin concurs la Jurnalul National. A fost colaborator la mai multe agentii de stiri, dar si la posturi de radio. Din 1996 a prins gustul pentru stirile de televiziune, lucrand in redactia PRO TV si, ulterior, in cea a TVR. Nu a renuntat insa niciodata la pasiunea pentru presa scrisa, fiind reporter la cotidiene precum Ziua, Gardianul, sau Puterea. In 2010 a conceput si condus saptamanalul Concret.
RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments